اخطار چین به آمریکا:جنگ تجاری را متوقف کن یا با پیامدها روبرو شو


دولت چین روز شنبه ضمن ابراز مخالفت شدید با تصمیم واشنگتن برای تحمیل تعرفه های اضافی بر ۵۵۰ میلیارد دلار کالای وارداتی از چین، نسبت به پیامدهای این اقدام به آمریکا هشدار داد.

8/25/2019 7:08:28 AM
کد خبر: 2506

به گزارش سارنا به نقل از مهر و به نقل از رویترز، دولت چین روز شنبه مخالفت شدید خود را با تصمیم واشنگتن برای تحمیل تعرفه های اضافی بر ۵۵۰ میلیارد دلار کالای واردتی از چین اعلام کرد و در مورد پی آمدهای عدم توقف «اشتباهات تجاری» آمریکا به مقامات واشنگتن هشدار داد.

وزارت بازرگانی چین روز شنبه در یک بیانیه اعلام کرد: «این گونه سیاستهای حمایتی یکجانبه و قلدرمابانه و همچنین فشارهای حداکثری توافق حاصله میان سران چین و آمریکا را نقض می کند، اصول احترام متقابل و نفع متقابل را زیر پا می گذارد و به نظام تجاری چندجانبه و نظم تجاری متعارف و بین المللی به طور جدی آسیب می زند».

در ادامه این بیانیه آمده است: «چین قویاً از آمریکا می خواهد تا در مورد این وضعیت داوری بد نکند یا اراده مردم چین را ناچیز نپندارد».

گفتنی است که ترامپ در پیامی توئیتری اعلام کرد که آمریکا تعرفه های کنونی بر ۲۵۰ میلیارد دلار کالاهای وارداتی از چین را از ۲۵ درصد اوایل ماه اکتبر به ۳۰ درصد افزایش خواهد داد. افزون بر این، ترامپ اعلام کرد که تعرفه های پیش بینی شده بر ۳۰۰ میلیارد دلار کالاهای چینی را از ۱۰ درصد به ۱۵ درصد افزایش داده است.

به گزارش مهر، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا در توجیه تصمیم های تجاری اخیر خود در قبال چین طی چندین پیام توئیتری مدعی شد: «سال‌ها است که چین و بسیاری از کشورهای دیگر در حوزه تجارت، سرقت دارایی و خیلی موارد دیگر، از آمریکا سوءاستفاده می‌کنند. کشور ما سالانه صدها میلیارد دلار به چین می‌بازد و این مسئله تمامی ندارد».

وی ادامه داد: «متأسفانه، دولت‌های پیشین آمریکا اجازه تخطی از تجارت عادلانه و متوازن را که بار بزرگی برای مالیات‌دهندگان آمریکایی است، به چین داده‌اند. به عنوان رئیس‌جمهور، دیگر نمی‌توانم اجازه چنین کاری را بدهم. در راستای دستیابی به تجارت عادلانه، باید این رابطه تجاری ناعادلانه را متوازن کنیم».

 

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.