رئیس دانشگاه تربیت مدرس: مأموریت دانشگاه انجام منویات مقام معظم رهبری در تربیت دانشمندان برتر جهانی


رئیس دانشگاه تربیت مدرس با بیان اینکه مأموریت دانشگاه انجام منویات مقام معظم رهبری در تربیت دانشمندان برتر جهانی، گفت: فعالیت‌های پژوهشی باید برای رفع نیاز جامعه صورت گیرد و در واقع در پژوهش باید به مرحله ای برسیم که محل رجوع دیگر کشورها شویم.

8/27/2019 7:42:50 AM
کد خبر: 2524

به گزارش سارنا، محمد تقی احمدی رئیس دانشگاه تربیت مدرس در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه باید پژوهش را با کاربردی شدن به نظریه بنیادی تبدیل کرد، گفت: پشتیبانی مناسب از پژوهش و فعالیت های پژوهش محور مهم ترین بخش رونق کار تحقیقاتی است چراکه در حال حاضر بسیاری از آزمایشگاه ها فرسوده هستند به گفته مقام عظم رهبری توسعه کشور باید با مقوله تحقیق و پژوهش اتفاق بیافتد، از طرفی باید اشاره کنم که اولویت نخست در حوزه فعالیت های علمی که بالاتر از انرژی و یارانه محسوب می شود، مقوله پژوهش است.

* آزمایشگاه های کشورهای خارجی ۵۰ برابر ایران است

وی افزود: کشورهایی مثل ژاپن و آلمان بعد از جنگ جهانی با فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی در حوزه علم و فناوری توانستند به پیشرفت برسند در حال حاضر آزمایشگاه های آنها ۵۰ برابرکشور ما است.

* پژوهش باید برای رفع نیاز جامعه انجام شود

احمدی ادامه داد: فعالیت های پژوهشی باید برای رفع نیاز جامعه صورت گیرد و در واقع در پژوهش باید به مرحله ای برسیم که محل رجوع دیگر کشورها شویم، از طرفی باید بگویم موقعیت جامعه امروزی ما ایجاب می کند مسأله مهم علمی کشور رفع دغدغه های مردمی باشد و باید همه اساتید دانشگاهی بدانند که مسائل مختلف سطح کشور ما به ذهن جامعه شناسان غربی نمی رسد که بخواهند راهکار بدهند.

* پژوهش باید بنیادی شود

وی گفت: باید پژوهش های بنیادی برای اساتید از برنامه های اصلی در نظر گرفته شود که بتوان از نتایج آن در بهبود و رفع مشکلات اقتصادی، اجتماعی، علمی و غیره استفاده کرد.

* رسالت دانشگاه منویات مقام معظم رهبری است

رئیس دانشگاه تربیت مدرس تصریح کرد: یکی از رسالت‌های دانشگاه‌ها و مراکز علمی موضوع تبیین منویات مقام معظم رهبری است که باید به تربیت دانشمندان برتر جهانی بپردازیم در  واقع  با توجه به اندیشه‌های رهبری، تمام ظرفیت و کوشش خود را در این راه استفاده کنیم. 

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.