آیت الله فقیهی: اقتدار و عزت ما مرهون مقاومتی است که از امام حسین(ع) آموختیم


یک عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: اقتدار و عزت ما مرهون مقاومتی است که ما از امام حسین(ع) آموختیم و این درس بزرگ را باید برای مردم تبیین کنیم.

9/1/2019 8:20:09 AM
کد خبر: 2543

به گزارش سارنا به نقل از مهر، آیت الله محسن فقیهی در درس اخلاق  که در مرکز خدمات حوزه های علمیه برگزار شد، ضمن اشاره به فرارسیدن ایام محرم و سوگواری سالار شهیدان بیان کرد: با آمدن ایام محرم و سوگواری حضرت سیدالشهدا(ع) تمام نقشه­ های شوم دشمن خنثی می ­شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اهمیت مراسم عزاداری امام حسین(ع) بیان کرد: عاشورا و ایام محرم از افتخارات شیعه است و همه باید تلاش کنند این عزاداری ها با شکوه تر برگزار شود که منشا خیرات فروانی در جامعه می شوند.

فقیهی ضمن تأکید بر درس آموزی از قیام سیدالشهدا(ع) بیا در کنار عزاداری­های با شکوه باید درس مقاومت و ایستادگی از این واقعه عظیم یاد گرفت. درسی که از عاشوار باید فرا گرفت این است که زیر بار ظلم نرویم و حقایق را بیان کنیم.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم ضمن تبیین مقاومت از قیام امام حسین(ع) بیان کرد: اقتدار و عزت ما مرهون مقاومتی است که ما از امام حسین(ع) آموختیم و این درس بزرگ را باید برای مردم تبیین کنیم. مبلغین و روحانیون با کمال لطافت، ظرافت و محبت این درس ها را برای مردم تبیین کنند.

فقیهی در پایان ضمن اشاره به مسأله امر به معروف و نهی از منکر تصریح کرد: امام حسین(ع)با قیام خود مساله امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه اسلامی احیا کردند. امروزه نیز این فرهنگ باید در جامعه به شیوه مناسب و شایسته رواج بیشتر پیدا کند.

 

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.