اردوغان: مقصر دانستن ایران بابت حمله به تاسیسات نفتی "آرامکو" صحیح نیست


اردوغان: واضح است که حملاتی از خاک یمن به تاسیسات آرامکو انجام شده است.. هیچ سند و مدرکی مبنی بر دخالت ایران در این حادثه وجود ندارد.

9/28/2019 3:30:48 PM
کد خبر: 2705

"رجب طیب اردوغان" رییس جمهوری ترکیه مقصر جلوه دادن ایران بابت حمله اخیر به تاسیسات نفتی آرامکو سعودی را صحیح ندانست و تاکید کرد تاکنون هیچ سند معتبری مبنی بر دست داشتن ایران در این حمله منتشر نشده است.

به گزارش سارنا به نقل از عصرایران و به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، اردوغان که با شبکه خبری آمریکایی "فاکس نیوز" مصاحبه می‌کرد در پاسخ به سوالی در این باره گفت: "بسیار واضح و مبرهن است که تعرضی از چند منطقه از خاک یمن صورت گرفته است که همه نیز آن را بیان می‌کنند. مقصر دانستن ایران از منظر ما صحیح نیست. نباید این موضوع را به گردن ایران انداخت. زیرا اسناد و مدارک چیزی را در این زمینه اثبات نمی‌کند."

اردوغان بار دیگر ضمن مخالفت با تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران گفت:" نباید دنیایی داشته باشیم که در آن هر کسی که قدرت بیشتری دارد، صاحب حق باشد. این صحیح نیست که کسی بگوید من قدرت بیشتری دارم پس حق به جانب هستم. باید دنیایی بر اساس عدالت، واقعیت و حقوق ایجاد کنیم. تحریم‌ها موضوع جدیدی نیستند. تحریم ها تا کجا؟ اگر می خواهیم که دنیایی پایدار تاسیس کنیم باید بر اساس برقراری صلح باشد. در سخنان خود در سازمان ملل متحد نیز بر لزوم آن تاکید کردم. ما با ایران همسایه هستیم. شاهد آن بودیم که اعمال تحریم مشکلی را حل نمی کند."

اردوغان دیروز نیز همزمان با ترک آمریکا و بازگشت به کشورش در پاسخ به سوال‌های خبرنگاران درباره تحریم‌های ایران گفته بود: ترکیه همچنان به خرید نفت و گاز از ایران ادامه خواهد داد، چون به واردات گاز از ایران نیاز دارد.

اردوغان تاکید کرد پیشتر نیز بارها به مقامات آمریکا گفته است که جایگزینی برای گاز وارداتی از ایران برای کشورش وجود ندارد.

 

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.