پاسخ‌های متعصبانه در آمریکا: اکثریت آمریکایی‌ها مخالف تدریس اعداد ریاضی در مدارس!


2020 نفر (56 درصد) به این پرسش پاسخ " نه " داده‌اند و 29 درصد نیز گفته‌اند که این اعداد باید در مدارس تدریس شود.

9/30/2019 9:31:10 AM
کد خبر: 2711

اکثریت آمریکایی‌ها مخالف تدریس اعداد ریاضی در مدارس این کشور شدند!

به گزارش عصرایران به نقل از وب سایت "ایندپندنت"، براساس یک نظرسنجی که برای سنجش میزان تعصب کور آمریکایی‌ها انجام شده، بیش از نیمی از آمریکایی‌ها بر این باورند که "اعداد عربی" ( اعداد استاندارد 0 تا 9  که در همه جهان برای شمارش از آن استفاده می‌شود) نباید در مدارس این کشور تدریس شوند.

طبق تحقیقاتی که به منظور کشف "سوگیری" و "تعصب" پاسخ دهندگان آمریکایی در نظرسنجی انجام شده، 56 درصد از مردم آمریکا می‌گویند که این اعداد نباید بخشی از برنامه درسی برای دانش آموزان آمریکایی باشد.

به ارقام 0 تا 9  در اصطلاح اعداد عربی گفته می‌شود. این سیستم نخستین بار توسط ریاضیدانان هندی ابداع شد و سپس از طریق اعراب به اروپا منتقل شد و امروزه محبوبیتی جهانی یافته و اعداد شمارش استاندارد در غالب نقاط دنیاست.  

در یک نظرسنجی از سوی"شرکت " علوم مدنی" (یک شرکت تحقیقات بازار آمریکا)، از میان 3624 پاسخ دهنده آمریکایی سؤال شده است: "آیا مدارس در آمریکا باید سیستم شمارش عربی را به عنوان بخشی از برنامه درسی خود آموزش دهند؟"

2020 نفر (56 درصد) به این پرسش پاسخ " نه " داده‌اند و 29 درصد از پاسخ دهندگان نیز گفته‌اند که این اعداد شمارش ریاضی باید در مدارس ایالات متحده تدریس شود و 15٪ نیز نظری نداده‌اند.

"جان دیک"، مدیر اجرایی شرکت" علوم مدنی"،  در این باره گفت که نتایج این نظرسنجی "غم انگیزترین و جالب‌ترین" نتیجه بر مبنای داده است که نشان دهنده قضاوت‌های متعصبانه آمریکایی نسبت به موضوعات مختلف است."

پاسخ‌های متعصبانه در آمریکا: اکثریت آمریکایی‌ها مخالف تدریس اعداد ریاضی در مدارس!

72 درصد از پاسخ دهندگان طرفدار حزب جمهوریخواه گفتند كه عددهای عربی نباید در مدارس تدریس شود در مقابل تنها 40 درصد از طرفداران حزب دموکرات چنین باوری داشتند. این در حالی بود که تفاوت معنی داری در آموزش بین دو گروه وجود نداشت.

بنا به گفته "جان دیک": "آنها پاسخ‌های متفاوتی می‌دهند حتی اگر دانش مساوی از نامگذاری عددی ما داشته باشند. این بدان معناست که پاسخ‌ها ورای دانش و جهل پرسش شوندگان، بر مبنای تعصب است."

او گفت که هدف از این تحقیق " سنجش میزان تعصب بین کسانی است که سؤال یک نظر سنجی را درک نکرده‌اند."

این تعصب محدود به پاسخ دهندگان محافظه‌کار یا مخالفان اسلام هم نبود.

یک سؤال دیگر این نظرسنجی چنین بیان شده است: "آیا مدارس در آمریکا باید "تئوری خلقت " کشیش کاتولیک "جورج لمیتر" را به عنوان بخشی از برنامه درسی علوم خود آموزش دهند؟"

73 درصد از پاسخ دهندگان دموکرات پاسخ "نه" دادند و در مقابل تنها 33 درصد از جمهوریخواهان نه گفتند. احتمالا برخی از پاسخ دهندگان از هر دو طرف چنین فرض کرده‌اند که تئوری "لمیتر" مربوط به یک طراحی هوشمندانه است.

در حقیقت، جورج لمیتر که یک کشیش بلژیکی بود همزمان یک فیزیکدان هم بود که برای اولین بار کشف کرد جهان در حال گسترش است و منشأ آن را در انفجار یک ذره می‌دانست – ایده‌ای که بعدها به عنوان تئوری "بیگ بنگ" (انفجار بزرگ) معروف شد.

بر اساس نظر جان دیک: "در حالی که کشیش لمیتر از اعداد عربی مبهم‌تر است، نتیجه هر دو سوال نطرسنجی تقریباً بر مبنای قضاوت‌های هویتی و تعصبانه یکسان است، چون دموکرات‌ها میانه خوبی با دین غربی (مسیحیت) ندارند.... این نوع تعصب کور می‌تواند از دو طرف ( محافظه کاران و لیبرال‌ها) اتفاق بیفتد."

نظرسنجی اخیر شرکت "علوم مدنی" یادآور یک نظرسنجی مشابه است که در سال 2015 انجام شد که نشان می‌داد 30 درصد از جمهوریخواهان آمریکا از بمباران  شهر"اغربه" ( شهر خیالی علاء الدین  در انیمیشن والت دیزنی ) پشتیبانی می‌کنند.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.