بازوبند: همه مداحان فارغ از سیاست و در مسیر ولایت‌فقیه قرار بگیرند


بازوبند به ورود برخی مداحان به عرصه‌های سیاسی انتقاد کرد و گفت: مداح زمانی به حاشیه کشانده می‌شود که درگیر جریانات انتخاباتی و مسائل مختلف سیاسی شود.

10/2/2019 10:03:18 AM
کد خبر: 2749

به گزارش سارنا به نقل از تسنیم، شورای مشورتی ستایشگران اهل‌بیت(ع) صبح امروز با حضور جمعی از ذاکران و پیشکسوتان حوزه مداحی در مؤسسه دعبل خزاعی باموضوع "آموزش عمومی مداحی" برگزار شد.

محمدرضا سنگری، سیدمهدی آصفی، سید احمد صالحی خوانساری، محسن طاهری، سید علی سادات رضوی، محمد بازوبند، ماشاءالله عابدی، مهدی توکلی و غیره در جلسه حضور داشتند.

"بازوبند" مداح پیشکسوت کشورمان با تاکید بر ضرورت ارائه آموزش به جوانان متقاضی حضور در عرصه مداحی گفت: آموزش باید در مقدمه و طلیعه ورود جوان به عرصه مداحی ارائه شود وگرنه پس از اینکه فرد، صاحب تریبون و منبر شود دیگر آموزش جواب نمی‌دهد.

وی پیشنهاد کرد تا مرکز آموزش  مستقل و واحدی برای مداحان راه‌اندازی و تعلیم و پرورش از آن طریق اجرا شود. 

بازوبند به ورود برخی مداحان به عرصه‌های سیاسی انتقاد کرد و گفت: مداح زمانی به حاشیه کشانده می‌شود که درگیر جریانات انتخاباتی و مسائل مختلف سیاسی شود و از همان موقع است که یارکشی‌ها به وجود می‌آید. مداحان فارغ از جریانات سیاسی باید در مسیر ولایت‌فقیه قرار گیرند.

ماشاءالله عابدی معلم پیشکسوت و ذاکر اهل‌بیت به جلسات بی‌بهره در برخی محافل واکنش نشان داد و گفت: برخی می‌گویند جلسات امروز مملو از آسیب است در حالی که دوران طلایی هیئت‌ها را می‌توان همین دوران معاصر دانست. به‌عنوان کسی که در پیش و پس از انقلاب، مداح بودم این ادعا را دارم که جریان مداحی این دوره با دوران طاغوت قابل مقایسه نیست و به مراتب اثرگذارتر از گذشته است.

عابدی افزود: بسیاری از مداحان جوان، موضوع آتش به اختیار رهبر معظم انقلاب را پیش از دیگران جدی گرفتند و طلایه‌دار میدان عملند.

این مداح پیشکسوت به یکی از آسیب‌های حوزه مداحی اشاره کرد و گفت: مداحی داریم که در یک روز گاهی هفت یا هشت مرتبه به جلسه می‌رود و این آفتی بزرگ است. طبیعی است که مداح و واعظ برای هشت جلسه نمی‌تواند مطالعه مفیدی داشته باشد و خروجی آن نیز مشخص است.

به گزارش تسنیم، سلسله جلسات «شمس» با موضوعات مختلف حوزه ستایشگری هر ماه در مؤسسه دعبل خزاعی برگزار می‌شود.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.