سکته قلبی رقیب انتخاباتی ترامپ تایید شد/ "سندرز" پس از مرخصی از بیمارستان: به زودی به رقابت بر می گردم


سندرز در بیمارستانی در لاس وگاس تحت عمل جراحی قرار گرفته و 2 "استنت" در "عروق کرونری" او کار گذاشته شده است.

10/5/2019 2:34:33 PM
کد خبر: 2764

"برنی سندرز" مسن‌ترین و یکی از جدی‌ترین رقبای انتخاباتی دونالد ترامپ، دچار عارضه سکته قلبی شده و پزشکان هفته گذشته او را برای کار گذاشتن دو " استنت در عروق کرونری" عمل جراحی کرده‌اند.

به گزارش سارنا به نقل از عصرایران، در حالی که یکی از سرسخت‌ترین رقبای انتخاباتی ترامپ پس از عمل جراحی از بیمارستانی در شهر "لاس وگاس" مرخص شده و اعلام کرده حال عمومی او مساعد است و در مناظره انتخاباتی نامزدهای حزب دموکرات در 15 اکتبر (10 روز دیگر) شرکت خواهد کرد، اما سکته قلبی او حین سفرهای کارزار انتخاباتی ممکن است برگ برنده‌ای در اختیار ترامپ و دیگر رقبای دموکرات سندرز بدهد، تا با پیش کشیدن شائبه‌هایی درباره سلامت عمومی سندرز، او را به حاشیه برانند.

سندرز سه شنبه هفته گذشته در جریان یکی از سفرهای انتخاباتی خود به ایالت "نوادا" به دلیل درد در ناحیه قفسه سینه به بیمارستان منتقل و بستری شد. او تا روز جمعه (دیروز) در بیمارستانی درشهر "لاس وگاس" بستری بود.

سندرز پس از مرخصی از بیمارستانی در لاس وگاس/ عکس: ان بی سی نیوز

 

ستاد انتخاباتی سندرز دیروز خبر سکته قلبی و عمل جراجی او را تایید کرده است.

مرد سوسیالیست 78 ساله در انتخابات سال 2016 نیز با حاشیه "سن بالا و سلامت عمومی" مواجه بود و در حالی که تنها 5 سال از ترامپ بزرگ‌تر است، در انتخابات پیشین هم از همین ناحیه مورد حمله ترامپ واقع شده بود؛ حالا اما با سکته قلبی او ممکن است حملات ترامپ به او بیشتر شود تا این نامزد سوسیالیست را از گردونه رقابت با خود کنار بزند.

سندرز اما پس از مرخصی از بیمارستان در یک توییت اعلام کرد که حال او خوب است و به کارزار انتخاباتی خود ادامه خواهد داد. او از حامیانش قدردانی کرد و نوشت: به زودی آنها را در کارزار انتخاباتی خواهد دید.

توییت سندرز پس از مرخصی از بیمارستان و عمل جراحی قلب

 سکته قلبی رقیب انتخاباتی ترامپ تایید شد/

سندرز که یک سناتور مستقل (اما نزدیک به حزب دموکرات) از ایالت "ورمونت" است، بیش از 3 دهه سابقه عضویت در کنگره را دارد و از سال 2007 با راه‌یابی به مجلس سنا، یک سناتور است.

رقابت او در انتخابات پیشین نیز حواشی زیادی داشت و افشای تبانی بلندپایگان حزب دموکرات علیه او و به نفع پیروزی "هیلاری کلینتون" دیگر نامزد دموکرات در رقابت‌های درون حزبی حزب دموکرات، از نظر برخی ناظران و تحلیلگران یکی از عوامل بروز شکاف درون حزب دموکرات و پیروزی ترامپ در انتخابات پیشین بوده است.

در انتخابات مقدماتی (درون حزبی دموکرات‌ها )ریاست جمهوری 2020  نیز همانند انتخابات سال 2016 بسیاری از حامیان سندرز از میان طیف جوان حزب دموکرات است در حالی که برای مثال بسیاری از حامیان "جو بایدن" دیگر نامزد انتخاباتی دموکرات‌ها از میان طبقات مسن‌تر و متنفذ حزب دموکرات است.

به رغم سن بالای سندرز (سندرز در صورتی که در انتخابات آبان ماه سال آینده پیروز شود با 79 سال سن، مسن‌ترین رییس جمهوری تاریخ آمریکا خواهد بود.) اما شعارهای برابری‌خواهانه و کم‌سابقه او که به شعارهای احزاب سوسیالیست اروپایی شبیه است، دل بسیاری از جوانان حزب دموکرات را ربوده است.

سندرز در کنار "جو بایدن" و "الیزابت وارن" یکی از 3 بخت اصلی پیروزی در رقابت‌های درون حزبی دموکرات‌ها برای احراز نامزدی نهایی حزب دموکرات برای رقابت با ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری 2020 است.

سکته قلبی هفته گذشته او اما می‌تواند مانعی جدی در ادامه مسیر او برای کسب پیروزی در رقابت‌های درون حزبی و یا در انتخابات نهایی و رقابت با ترامپ باشد.

 

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.