نوحه "منم باید برم" زندگی بانوی بی‌حجاب را تغییر داد


سید رضا نریمانی خاطراتی از تاثیرگذاری نوحه "منم باید برم" بر بانوی بی‌حجاب ایرانی روایت کرد.

10/6/2019 11:52:07 AM
کد خبر: 2772

به گزارش سارنا به نقل از باشگاه خبرنگاران پویا، "سیدرضا نریمانی" مداح جوان و خوش‌قریحه اصفهانی (سه‌شنبه، 9 مهرماه) در برنامه "جهان‌آرا" حضور یافت.

وی در بخشی از این گفت‌وگو به نوحه مشهور "منم باید برم" اشاره کرد و گفت: با لطف و عنایت شهیدان، این اثر ماندگار شد. این نوحه را زمانی خواندم که پیکر مطهر شهدای مدافع‌حرم را به ایران می‌آوردند و از سویی نیز هجمه‌ها به‌سوی خانواده‌های معظم شهدا از سوی برخی جاهلان روانه می‌شد.

وی افزود: روزی در گلزار شهدای اصفهان قدم می‌زدم، همسر شهیدی را دیدم که زبان به گلایه گشود و گفت که از کنایه و تهمت‌هایی که به ما (خانواده‌های شهدا) می‌زنند، خسته شده‌ایم؛ اینکه چقدر پول می‌گیرید و غیره. همانجا بود که از شهدا خواستم عنایتی کنند تا در حد توانم، اهداف شهیدان را به مردم معرفی کنم. از "محمد اسدالهی" شاعر آئینی کشورمان خواستم، شعری را در این رابطه بسراید. او چند روز بعد این شعر را برایم ارسال کرد.

مداح اصفهانی گفت: "منم باید برم" شعر زیبایی بود اما فکر نمی‌کردم آنقدر اثرگذار باشد و به جایی برسد که  نوحه متداوم مدافعان حرم و رزمندگان شود و بانوی بی‌حجابی با شنیدن آن، مسیر زندگی‌اش تغییر کند.

منبع: تسنیم

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.