کاهش قیمت‌ها در بازار / قیمت بسیاری از کالاها ‌راکد شد‌


معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران با اشاره به روند کاهش قیمت‌ها در بازار گفت: با تشدید ابزارهای نظارتی و کنترلی قیمت بسیاری از کالاها یا راکد شده و یا به سمت شیب منفی در حال حرکت است.

10/13/2019 12:07:28 PM
کد خبر: 2827

به گزارش سارنا به نقل از تسنیم، محمد امامی‌امین امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به روند کاهشی قیمت گوشت قرمز در بازار اظهار داشت: امسال به برکت نزولات جوی سال پر بارشی را در استان داشتیم که دامداران توانستند دام‌های خود را با علوفه ارزان قیمت‌تری تغذیه کنند و علاوه بر این به جهت تغییرات قیمتی صورت گرفته شغل دامپروری جایگاه خود را پیدا کرده و شاهد افزایش تولیدات دامی هستیم.

وی با اشاره به میزان تولیدات دامی در استان تهران تصریح کرد: در سال 97 تولید گوشت قرمز 28 هزار تن بود که در ابتدای سال 98 این رقم به 32 هزار تن ارتقا پیدا کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران همچنین با اشاره به میزان سرانه مصرف گوشت قرمز در استان افزود: بر طبق استاندارد و همچنین آمارهای ارائه شده سرانه مصرف گوشت قرمز برای هر نفر 13 کیلو در سال است که برای استان تهران در مجموع 171 هزار تن مصرف گوشت قرمز برآورد شده است که 2 هزار تن در خود استان مابقی از سایر استان‌ها تآمین می‌شود.

امامی‌امین سپس با اشاره به اعلام آمادگی سازمان عشایری برای عرضه گوشت تا قیمت 38 هزار تومان بیان کرد: در سال 95 دولت بخشنامه‌‌ای را برای شهرداری‌های کل کشور ابلاغ کرده مبنی بر اینکه 25 درصد غرفه‌‌های میادین میوه و تره‌بار باید در اختیار تولیدکنندگان، کشتارگاه‌ها و تعاونی‌های مستقیم در تولید قرار گیرد که در سال 95 حدود 25 درصد و هر سال 15 درصد باید افزایش پیدا کند.

بیشتر بخوانید

وی ادامه داد: طبق بخشنامه دولت به شهرداری‌ها اکنون در سال 98 باید 70 درصد غرف میادین میوه و تره‌بار در اختیار تولیدکنندگان واقعی و تعاونی‌ها قرار گیرد اما متأسفانه با وجود اعلام آمادگی شهرداری در سال‌های گذشته بنا به دلایلی همچون پیچیدگی‌های بروکراسی و اشکالات در زیرساخت‌ها عملاً این مورد تحقق پیدا نکرده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران در ادامه با اشاره به وجود واسطه‌گران در فرایند تولید تا مصرف گفت: نگاه ما این است که دست واسطه‌ها را کوتاه کنیم چرا که وجود واسطه‌ها تمام منافع به از جیب تولیدکننده به دلالان می‌برد که در همه حوزه‌های اقتصادی و همه کشورها نیز وجود دارند اما تصمیم دولت و مجلس در ایجاد وزارت بازرگانی قطعاً بسیاری از مشکلات در حوزه نظام توزیع را برطرف خواهد کرد چرا که با کوتاه کردن دست دلالان و واسطه‌گران مهّم‌ترین بخش تنظیم بازار در کشور و استان تهران اتفاق خواهد افتاد.

امامی‌امین با تأکید بر روند کاهشی قیمت‌ها در بازار تصریح کرد: با تشدید ابزارهای نظارتی و کنترلی در سال جاری همچنان که در ستاد تنظیم بازار شاهد بودیم قیمت بسیاری از کالاها یا راکد شده و یا به سمت شیب منفی در حال حرکت است.

وی ادامه داد: قیمت منطقی گوشت گوسفندی 38 هزار تومان قیمت و گوشت گوساله حدود 75 هزار تومان توسط کارشناسان تعیین شده که قیمتی عادلانه برای تولیدکننده و مصرف‌کننده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران در پایان به رونق تولید در استان خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت تولید و رونق صورت گرفته در حال حاضر شاهد بازگشت افراد و تولیدکنندگانی هستیم که پیش از این مشاغل خود را ترک کرده بودند که با این شرایط امید است چشم‌انداز ‌پیش‌رو بسیار با ثبات‌تر بوده و سبد هزینه خانوارها کاهش پیدا کند.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.