«کن لوچ» هم به فیلم‌های ابرقهرمانی تاخت


پس از «مارتین اسکورسیزی» و «فرانسیس فورد کاپولا»، حالا «کن لوچ»، کارگردان سرشناس انگلیسی نیز به سینمای ابرقهرمانی تاخت و اعلام کرد این فیلم‌ها مثل همبرگر برای سودآوری ساخته می‌شوند.

10/23/2019 9:37:50 AM
کد خبر: 2893

پس از «مارتین اسکورسیزی» و «فرانسیس فورد کاپولا»، حالا «کن لوچ»، کارگردان سرشناس انگلیسی نیز به سینمای ابرقهرمانی تاخت و اعلام کرد این فیلم‌ها مثل همبرگر برای سودآوری ساخته می‌شوند.

به گزارش سارنا به نقل از ایسنا، «کن لوچ» کارگردان ۸۳ ساله انگلیسی که برای سینمای آگاهی‌ساز و اجتماعی‌اش چهره‌ای شناخته‌شده در سینمای جهان است در گفت‌وگویی با اسکای نیوز، فیلم‌های ابرقهرمانی مارول را خسته‌کننده و بدبینانه توصیف کرد و گفت همچون کالاهایی مثل همبرگر ساخته شده‌اند که نه برای ارتباط برقرار کردن و به اشتراک‌گذاری تصورات‌مان بلکه برای سودآوری برای یک کمپانی بزرگ ساخته شده‌اند. 

این کارگردان برنده دو نخل طلای جشنواره کن همچنین گفت فیلم‌های کمپانی مارول (فیلم‌های ابرقهرمانی) هیچ ارتباطی به سینما و هنر سینما ندارند و همان‌طور که «ویلیام بلیک» می‌گوید وقتی پای پول در میان باشد، هنر غیرممکن است. 

پیش‌تر، «مارتین اسکورسیزی» در صحبت‌هایی در انتقاد از فیلم‌های مارول عنوان کرده بود: سینماها را فیلم‌های ابرقهرمانی گرفته‌اند و سالن‌های سینما به پارک‌های موضوعی (شهربازی) تبدیل شده‌اند. این فیلم‌ها در حال ساخت نوع دیگری از مخاطب است که فکر می‌کند سینما این است.  من این فیلم‌ها را تماشا نمی‌کنم. البته تلاش کردم اما این سینما نیست. صادقانه بگویم این فیلم‌ها هرچقدر هم خوب ساخته شوند و بازیگران در آن‌ها بهترین عملکرد خود را نیز داشته‌باشند، از نظر من شبیه به پارک‌های موضوعی هستند. این سینمای انسان‌ها نیست که در  آن برای رساندن و انتقال احساسات و عواطف و تجربه‌های روانشناختی با دیگر انسان‌ها تلاش می‌شود.

چند روز بعد نیز «فرانسیس فورد کاپولا» کارگردان سه‌گانه «پدرخوانده» با حمایت قاطع از «اسکورسیزی» فیلم‌های ابرقهرمانی را «نفرت‌انگیز» خواند و گفت: وقتی «اسکورسیزی» معتقد است فیلم‌های مارول سینما نیست حق دارد چون قرار است از سینما چیزی بیاموزیم و چیزی از جنس دانش، الهام‌بخشی یا روشنفکری به دست آوریم. 

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.