افتتاح هفته کتاب در یزد


هفته «کتاب ‌و کتابخوانی» با نواختن زنگ کتاب و کتابخوانی در یکی از مدارس شهر یزد پایتخت کتاب ایران آغاز به کار کرد.

11/13/2019 9:55:33 AM
کد خبر: 3042

هفته «کتاب ‌و کتابخوانی» با نواختن زنگ کتاب و کتابخوانی در یکی از مدارس شهر یزد پایتخت کتاب ایران آغاز به کار کرد.

به گزارش سارنا به نقل از ایسنا، «هفته کتاب‌خوانی» امروز چهارشنبه (۲۲ آبان‌ماه) در یزد پایتخت کتاب ایران  با حضور محسن‌ جوادی -معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی-، نیکنام حسینی‌پور - مدیرعامل موسسه خانه کتاب و جمعی از مسئولان اداره کل ارشاد در یزد پس از ادای احترام و تجدید میثاق با شهید ایت‌الله صدوقی - سومین شهید محراب -  و نواختن زنگ دانایی در مدرسه دخترانه «حسین و فاطمه» آغاز شد.

محسن جوادی پیش از نواختن زنگ دانایی در مدرسه دخترانه یزد در سخنانی گفت: خوشحالم که  هفته کتاب را از این دبستان آغاز می‌کنیم زیرا دبستان اولین جایی است که کتاب خواندن را یاد می‌گیریم. اگر خواندن را از سنین کودکی آغاز کنیم و نسل‌های بعدی نیز کتاب‌خوان خواهند بود.

او افزود: شهر یزد از قدیم شهر دانایی و خردورزی و قناعت است، به قول معروف  «شهر قنات و قنوت و قناعت». حضور قنات‌ها در این شهر نشان از تلاش علمی یزدی‌ها بوده که در بدترین شرایط آب را پیدا می‌کردند.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: نام ایران همواره با کتاب می‌آید و در پیشرفته ترین دانشگاه‌های دنیا زمانی که نام ایران می‌آید کتاب‌های ابوعلی‌سینا تداعی می‌شود. 

او با اشاره به فعالیت باشگاه‌های کتابخوانی گفت:امیدواریم بتوانیم این  فعالیت‌ها را تشویق و تقویت کنیم و امیدواریم شما الگویی برای سایر دبستان‌ها باشید.

نیکنام  حسینی‌پور نیز در این مراسم گفت: در طرح پاییزه کتاب، برای بچه:های دبستان دخترانه شاهد «حسین و فاطمه»  ۵۰ هزار تومان اعتبار  در نظر گرفته شده که می‌توانند کتاب بگیرند.

اجرای سرود کتاب و ‌ کتابخوانی توسطه بچه‌ها از برنامه‌های افتتاح هفته کتاب بود.

هفته کتاب با شعار «حال خوش خواندن» از ۲۲ تا ۳۰ آبان ماه برگزار می‌شود.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.