رباتی که مواد بازیافتی را جدا می‌کند+فیلم و تصاویر


گوگل به ربات‌ها جداسازی مواد بازیافتی از سطل زباله معمولی را می‌آموزد تا به کاهش آلودگی کمک کند.

11/23/2019 11:21:13 AM
کد خبر: 3095

به گزارش سارنا به نقل از فارس و به نقل از دیلی‌میل، گوگل به ربات‌ها جداسازی مواد بازیافتی را از سطل زباله معمولی می‌آموزد. 

پروژه ربات «Everyday Google X» در زمینه آموزش ربات‌ها برای نحوه مرتب کردن زباله‌ها فعال شده و توانسته در مدت کوتاهی میزان آلودگی را دست کم از 20 درصد به 5 درصد کاهش دهد. 

این ربات‌ها به خودشان آموختند که چگونه زباله‌ها را به شکل بهتری طی چند ماه مرتب کنند.

گوگل اعلام کرد: ربات‌هایی را برای مرتب کردن سطل زباله اداری و حذف مواردی که باید در بازیافت یا سطل کمپوست در آنها داشته باشند، آموزش داده است؛ تولید کود ارگانیک از زباله‌های آشپزخانه «کمپوست» نام دارد.

این دستیابی به موفقیت از ربات پروژه روزمره Google X آغاز شد، یک طرح تحقیقاتی پایان باز با هدف تلاش برای ادغام ربات‌ها در زندگی روزمره که کارایی‌های بسیاری دارد.

طی چند ماه گذشته، ربات‌های اداری گوگل میزان آلودگی زباله را از ۲۰ درصد به فقط پنج درصد کاهش داده‌اند.

 

ربات‌های مرتب سازی سطل زباله این شرکت تقریباً پنج فوت ارتفاع دارند؛ آنها یک مجموعه دوربین در یک محفظه دارند که به عنوان یک سر و دو بازو کار می‌کنند که می‌توانند بطور مستقل برای چیدن و نگه داشتن اشیاء کار کنند.

این ربات یک فنجان قهوه خالی را روی میز کارمند اداره مشخص می‌کند و بدون آنکه از او سؤال شود، آن را جمع می‌کند.

اگرچه مرتب‌سازی سطل آشغال به نظر نمی‌رسد یک کار مهم باشد، مهندسان گوگل معتقدند می‌توانند آزمایش کنند که چگونه ربات‌ها می‌توانند با بسیاری از ابهامات کوچک ساخته شده در فضاهای انسانی سازگار شوند.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.