با حضور رئیس دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌ها صورت گرفت

تقدیر از ۱۱۴ برگزیده نهایی جشنواره قرآن و عترت


در اختتامیه سی و سومین جشنواره قرآن و عترت از ۱۱۴ برگزیده نهایی این جشنواره تقدیر به‌عمل آمد.

11/19/2018 8:41:19 AM
کد خبر: 321

در اختتامیه سی و سومین جشنواره قرآن و عترت از ۱۱۴ برگزیده نهایی این جشنواره تقدیر به‌عمل آمد.

به گزارش سارنا به نقل از ایسنا، اختتامیه سی و سومین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور امروز با حضور دکتر حجت الاسلام و المسلمین رستمیان، رئیس دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌ها و حجت‌الاسلام محمدی رئیس سازمان قرآن و عترت وزارت ارشاد در تالار دکتر رحیمی‌زاد دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد آغاز به کار کرد.

در این جشنواره تمامی دانشجویان کشور از وزارتخانه‌های بهداشت، علوم، دانشگاه آزاد و سایر دانشگاه‌ها حضور پیدا کردند و این جشنواره از دانشگاه‌ها آغاز شد و پس از برگزاری در سطح منطقه، برگزیدگان آن در دانشگاه‌های زیرمجموعه دو وزارتخانه علوم و بهداشت و همچنین دانشگاه آزاد به صورت جداگانه در سطح ملی به رقابت پرداختند.

ترویج آموزه‌های قرآنی به عنوان عنصر کلیدی سی و سومین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان و دانشگاهیان کشور در نظر گرفته شده است و در این جشنواره تلاش شد مفاهیم قرآنی در تمام زیرمجموعه‌های دانشگاهی درونی شده و علاوه بر آن در رفتار و سبک زندگی نسل جوان نیز مورد استفاده قرار بگیرد.
همچنین تعداد شرکت‌کنندگان این جشنواره از مرحله دانشگاهی تاکنون ۳۵۰ هزار نفر بود که از این تعداد ۶۴۰ نفر برگزیده به مرحله ملی وزارتخانه‌های علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد رسیدند که در سطوح مختلف به مرحله نهایی جشنواره قرآن و عترت راه پیدا کردند.

این جشنواره در ۶ بخش پژوهشی، فناوری، ادبی، هنری، آوایی و معارفی برگزار شد که در نهایت ۱۱۴ نفر به عنوان برگزیده نهایی معرفی شدند. افرادی که در بخش قرائت، تحقیق و حفظ کل قرآن حائز رتبه‌های برتر در جشنواره ملی قرآن و عترت شوند، به بخش بین‌المللی که هر دو سال یک بار برگزار می‌شود، راه پیدا خواهند کرد.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.