ارائه بیش از ۱۱۰۰ پروژه علمی به جشنواره دانش‌آموزی ابن‌سینا


دبیر علمی پنجمین جشنواره ملی دانش‌آموزی ابن‌سینا از برگزاری این جشنواره در فروردین ماه سال آینده خبر داد و گفت: تاکنون بیش از ۱۱۰۰ پروژه علمی پژوهشی و کسب و کارهای دانش‌آموزی به این جشنواره ارائه شده است.

12/8/2019 12:16:16 PM
کد خبر: 3213

دبیر علمی پنجمین جشنواره ملی دانش‌آموزی ابن‌سینا از برگزاری این جشنواره در فروردین ماه سال آینده خبر داد و گفت: تاکنون بیش از ۱۱۰۰ پروژه علمی پژوهشی و کسب و کارهای دانش‌آموزی به این جشنواره ارائه شده است.

به گزارش سارنا به نقل از ایسنا، مهندس مهدی رشیدی جهان، دبیر علمی پنجمین جشنواره ملی دانش‌آموزی ابن‌سینا زمان برگزاری این جشنواره را روزهای ۲۱ و ۲۲ فروردین ماه سال ۹۹ ذکر کرد و گفت: هدف از برگزاری آن شناسایی استعدادهای مختلف نوجوانان و جوانان و جهت بخشی به ایده‌های آنها برای ساخت آینده ایران است، همچنین از این طریق آشنایی دانش‌آموزان با رشته‌های دانشگاهی به صورت علمی و تجربه عملی در زمینه‌های مختلف صورت می‌گیرد.

وی افزود: پس از داوری از پروژه‌های برگزیده در این جشنواره تقدیر می‌شود و مقالات برتر دانش آموزی در مجلات معتبر بین‌المللی چاپ خواهد شد، همچنین کسب و کارهای برتر دانش آموزی به شتابدهنده‌ها معرفی و برگزیدگان جشنواره ملی دانش‌آموزی ابن سینا به مسابقات و جشنواره‌های بین‌المللی اعزام می‌شوند.

دبیر علمی پنجمین جشنواره ملی دانش‌آموزی ابن سینا گفت: برگزیدگان دوره قبل جشنواره موفق به کسب ۱۵ مدال طلا، ۹ مدال نقره و ۱۱ مدال برنز شدند، همچنین برگزیدگان موفق به دریافت جایزه ویژه برترین ایده جهانی و جایزه ویژه انجمن زنان کارآفرین جهان در مسابقات و جشنواره‌های بین‌المللی شدند.

رشیدی برگزاری نمایشگاهی با حضور تولیدکنندگان و فروشندگان محصولات آموزشی و صنایع مرتبط را با عنوان "نمایشگاه مدرسه هزاره سوم"از برنامه‌های جنبی این رویداد نام برد و یادآورشد: بیش از ۱۱۰۰ پروژه در زمینه‌های علمی، پژوهشی و همچنین کسب و کارهای دانش‌آموزی در جشنواره شرکت می‌کنند و این پروژه‌ها در یک فرایند علمی و دقیق داوری خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه جشنواره ملی دانش‌آموزی ابن سینا اولین رویداد مبتنی بر آموزش محسوب می‌شود، گفت: آموزش‌های تخصصی جهت آماده‌سازی دانش‌آموزان سراسر کشور برای حضور در این رویداد انجام می‌گیرد و آموزش‌ها جهت ایجاد عدالت آموزشی در سراسر کشور و برای دانش‌آموزانی که دسترسی به منابع علمی و آموزشی ندارند هم مدنظر است که این اقدامات با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت آموزش و پرورش برگزار خواهد شد.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.