دیدار دانشجویان بسیجی دانشگاه تهران با مسعود سلیمانی/ ناکامی آمریکایی‌ها در جذب دانشمند ایرانی


اعضای بسیج دانشجویی دانشکده فنی دانشگاه تهران با حضور در منزل مسعود سلیمانی دانشمند حوزه سلول‌های بنیادی، از این محقق برجسته کشور تجلیل کردند.

12/9/2019 8:51:08 AM
کد خبر: 3217

به گزارش سارنا به نقل از فارس، اعضای بسیج دانشجویی دانشکده فنی دانشگاه تهران با حضور در منزل مسعود سلیمانی دانشمند حوزه سلول‌های بنیادی، از این محقق برجسته کشور تجلیل کردند.

گفتنی است مسعود سلیمانی بعد از تحمل ۱۴ ماه اسارت در زندان‌های آمریکا به اتهام واهی، اخیرا با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی مسئولان جمهوری اسلامی ایران آزاد شد و به ایران بازگشت.

این استاد برجسته دانشگاه در دیدار دانشجویان طی سخنانی با بیان شرایط سخت بازداشت‌گاه‌های آمریکا گفت: مسئولان امنیتی و قضایی آمریکا بیش از همه چیز تلاش داشتند با وعده اعطای تابعیت و پذیرش در بهترین دانشگاه‌ها من را از اصول خود برگردانند، حتی برای این کار تهدید کردند که اگر نپذیرم کاری می‌کنند تا دیگر تدریس و تحقیق را فراموش کنم.

وی همچنین با اشاره به وجهه و موقعیت خوب خود در بین زندانیان و گرویدن تعدادی از آنها به دین اسلام افزود: بعد از اینکه در پروژه جذب من ناکام ماندند تلاش کردند تا به هر نحو ممکن شخصیت من را بشکنند. ۱۴ ماه بازداشت موقت و وعده‌های آزادی مکرر و سپس نقض آن در همین راستا بود اما خوشبختانه با کمک خدا و محبت شما دانشجویان در همه این اهداف سرخورده و مغلوب شدند.

سلیمانی در پایان ضمن تشکر و قدردانی از اقدام اخیر دانشجویان در رابطه با اعتراض به زندانی شدن خود با تجمع در برابر سفارت سوییس، این حرکت را نقطه عطفی در تصمیمات‌شان برای کارهای آینده خود دانستند.

لازم به ذکر است، دانشجویان به رسم یادبود تابلویی منقش به آیه «فاذا فرغت فانصب» به سلیمانی تقدیم کردند.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.