همکاری ۲۲ دانشگاه و مرکز علمی با آموزش و پرورش برای برگزاری جشنواره جوان خوارزمی


دبیر اجرایی بیست و یکمین جشنواره جوان خوارزمی با بیان اینکه در بخش دانش‌پژوهان جوان این جشنواره ۲۵۰ هزار هیات علمی همکاری داشتند، گفت: از ۱۰ طرح برگزیده بخش دانش‌پژوهان جوان چهار طرح دارای نوآوری و ثبت اختراع هستند.

12/15/2019 12:08:05 PM
کد خبر: 3259

دبیر اجرایی بیست و یکمین جشنواره جوان خوارزمی با بیان اینکه در بخش دانش‌پژوهان جوان این جشنواره ۲۵۰ هزار هیات علمی همکاری داشتند، گفت: از ۱۰ طرح برگزیده بخش دانش‌پژوهان جوان چهار طرح دارای نوآوری و ثبت اختراع هستند.

به گزارش سارنا به نقل از ایسنا، علیرضا اللهیاری امروز در مراسم بیست و یکمین جشنواره جوان خوارزمی که در محل سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار شد، افزود: امروز جریان تلاش و پشتکار جوانان دانش پژوه و فناور ایرانی برای برداشتن گام‌های بلند در مسیر توسعه پایدار به گونه‌ای عمیق و قدرتمند شده است که شناسایی و انتخاب طرح‌ها یا افراد برتر از میان آنها به شکلی پیچیده و بسیار تخصصی درآمده و به فرآیندهای دقیق ارزیابی و داوری نیاز دارد.

وی با اشاره به جزئیات برگزاری این دوره از جشنواره جوان خوارزمی، اظهار کرد: ما از اردیبهشت ماه امسال فراخوان این جشنواره را منتشر کردیم که در بخش دانش‌پژوهان ۳۸۳ طرح در ۱۶ گروه تخصصی ارسال شد.

اللهیاری با بیان اینکه ۲۵۰ هزار هیات علمی از این طرح‌ها داوری کردند، خاطرنشان کرد: در نهایت ۱۸ طرح از سوی گروه‌های تخصصی به داوران پیشنهاد شد که بر اساس رای هیات داوران در نهایت ۱۰ طرح در بخش دانش‌پژوهان برگزیده شدند.

دبیر اجرایی بیست و یکمین جشنواره جوان خوارزمی، خاطرنشان کرد: از این تعداد چهار طرح در بخش نوآوری و ثبت اختراعات بودند.

وی با اشاره به داوری طرح‌های بخش دانش‌آموزی، گفت: در مرحله اول، ۵۳ طرح در ۲۰ گروه علمی مورد ارزیابی قرار گرفتند و در نهایت ۲۵ طرح برای معرفی در این جشنواره انتخاب شدند.

در این مراسم همچنین فاطمه مهاجرانی، رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان برگزاری این جشنواره را عامل پیوستگی میان محققان دانشگاهی و پژوهشگران وزارت آموزش و پرورش دانست و گفت: اگر انتظار داریم اقتصاد دانش‌بنیان در کشور محقق شود، باید به پژوهش‌های دانش‌آموزی توجه کنیم؛ چرا که شاهدیم دانش‌آموزان برای اجرای پژوهش‌های خود چهار سال درگیر می‌شوند.

مهاجرانی برگزاری الکترونیکی جشنواره را از ویژگی‌های این دوره از جشنواره نام برد و گفت: در این دوره از جشنواره ۲۲ دانشگاه و مرکز علمی به آموزش و پرورش کمک کرده‌اند.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.