ستاری: تکنولوژی‌های زیادی در زمینه پایش آلودگی هوا توسعه یافته است


معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: تکنولوژی های زیادی در حوزه پایش آلودگی هوا و آب توسط شرکت های دانش بنیان توسعه یافته که امیدواریم به مرحله کاربردی برسند.

12/18/2019 9:00:37 AM
کد خبر: 3289

به گزارش سارنا به نقل از مهر، سورنا ستاری امروز در حاشیه هفتمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت در جمع خبرنگاران خاطرنشان کرد: رویکرد این نمایشگاه ها اکنون تغییر کرده به طوری که ما شاهد دستگاه های پیشرفته ای هستیم که توسط شرکت های دانش بنیان به تولید رسیده است.

وی افزود: ما اکنون می توانیم نیازهای دانشگاه ها و آزمایشگاه ها را به واسطه شرکت های دانش بنیان مرتفع کنیم.

ستاری افزود: همچنین علاوه بر تامین نیاز مراکز خودمان می توانیم صادرات تجهیزات آزمایشگاهی داشته باشیم.

وی تاکید کرد: حوزه تجهیزات آزمایشگاهی حوزه ای است که شاید تا چند سال پیش کسی خیلی تصور نمی کرد نیاز به توسعه داشته باشد و در این حد پیشرفت کند.

ستاری خاطرنشان کرد: ما اکنون می توانیم مشکلات آزمایشگاهی را با تولید تجهیزات بومی به واسطه شرکت های دانش بنیان حل کنیم اما این نیاز به همدلی و اراده جدی دارد.

وی با بیان اینکه این اهداف ما بدون همکاری مردم اتفاق نمی افتد، تاکید کرد: تکنولوژی های زیادی در حوزه پایش آلودگی هوا و آب به غیر از تجهیزات آزمایشگاهی توسط شرکت های دانش بنیان توسعه یافته و امیدواریم آنها به مرحله کاربردی برسند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در خصوص حمایت ها از خریداران تجهیزات آزمایشگاهی گفت: بخش دولتی شامل ۵۰ درصد تخفیف و بخش خصوصی می تواند با استفاده از تسهیلات لیزینگ که صندوق نواوری و شکوفایی اعطا می کند از نمایشگاه تجهیزات خرید داشته باشند.

وی همچنین در این مراسم با بیان اینکه بودجه کشور بر سه پایه حوزه دفاعی، بهداشتی و آموزشی است، یادآور شد: تاکنون در حوزه آموزش و پژوهش به این میزان بودجه اختصاص نیافته است؛ ما باید با استفاده از این موضوع بتوانیم خود را نشان دهیم.

ستاری اضافه کرد: باید همواره بخش خصوصی در تولید محصولات فناورانه مشارکت داشته باشد؛ اگر خواستار این هستیم که از فعالیت های پژوهشی دستاوردی داشته باشیم همواره باید بخش خصوصی در این زمینه سرمایه گذاری کند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری تصریح کرد: نهادهای آموزشی همواره وظیفه تربیت نسلی را دارند که قادر است مشکلات کشور را مرتفع کند.

وی با اشاره به نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی گفت: ما هرگز تصور نمی کردیم روزی بتوانیم تجهیزات آزمایشگاهی با قیمت ۱۰ میلیارد تومان را در داخل کشور بسازیم.

ستاری اظهار داشت: ما در صدد هستیم اقتصادی را که مبتنی بر نفت و رانت بوده است تغییر دهیم که در این راستا با وزارت علوم همکاری هایی را داشته ایم.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۶ هزار استارت آپ و ۴۷۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور فعالیت می کنند.

ستاری اضافه کرد: فعالیت استارت آپ  ها و شرکت های دانش بنیان که طی مبارزه با اقتصاد نفتی هستند که بیش از ۱۱۰ سال بر کشور حاکم بوده است.

 میترا سعیدی کیا

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.