باز شدن پای احساسات مردم به دوربین‌های مدار بسته


یکی از مکانیزم‌های کنترل رفتارهای جمعیتی تسلط بر احساسات غالب افراد است که زمانی رویا می‌نمود اما به تازگی با ترکیب هوش مصنوعی و دوربین‌های مدار بسته با واقعیت نزدیک شده است.

12/21/2019 12:20:51 PM
کد خبر: 3306

به گزارش سارنا به نقل از تسنیم، به تازگی یک شرکت در انگلستان ادعا کرده‌است که می‌تواند با ترکیب هوش مصنوعی و دوربین‌های مدار بسته احساسات افراد را شناسایی کند. این شرکت فناورانه با استفاده از نرم‌افزار صورت و زبان بدن افراد را شناسایی کرده و با تحلیل المان‌ها و حالت‌های رفتاری افراد احساسات غالب آنها شناسایی و واکنش‌های آنها را پیش‌بینی می‌کند.

این دوربین‌ها توانایی شناسایی احساسات اصلی افراد مانند خشم، تحقیر، ترس، ناراحتی، خوشحالی و تعجب را دارند و عملکرد آنها با چند فیلم ضبط شده، مورد آزمایش قرار گرفته‌ است.

به گفته سازندگان این نرم‌افزار با استفاده از قابلیت‌های آن می‌توان به پیش‌بینی ریسک دست پیدا کرد و از آن در حوزه‌های صنعتی، خرده فروشی، تحصیلات، هنر و محل کار استفاده کرد تا اگر کارمندی خسته بود مدیر شرکت متوجه شود، اگر مشتری یک رستوران از غذا رضایت داشت مشخص شود و یا مسافرانی که از تأخیر در پایانه‌های حمل و نقل خسته یا عصبانی هستند مورد شناسایی قرار بگیرند.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.