معاون آموزشی وزارت علوم:

تعداد دانشگاه‌های دولتی در سال ۹۹ کاهش می‌یابد


معاون آموزشی وزارت علوم از کاهش تعداد دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در سال ۹۹ با اجرای طرح ساماندهی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی خبر داد.

12/23/2019 9:19:06 AM
کد خبر: 3327

معاون آموزشی وزارت علوم از کاهش تعداد دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در سال ۹۹ با اجرای طرح ساماندهی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی خبر داد.

به گزارش سارنا، دکتر علی خاکی صدیق در گفت و گو با ایسنا ضمن بیان این مطلب در خصوص جزییات اجرای طرح ساماندهی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی اظهار کرد: اجرای این برنامه توسط وزیر علوم شروع و حتی مجری طرح ساماندهی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی تعیین شده است و قرار است اجرای طرح را با اختیارات کامل پیش ببرد.

وی در ادامه از تکمیل و نهایی شدن طرح ساماندهی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی خبر داد و تصریح کرد: این طرح در سال ۹۷ و نیمه اول ۹۸ انجام شده را امروز نهایی و تکمیل کردیم و کاری که باید انجام می گرفت تعیین یک مجری برای اجرای طرح بود که این مجری را نیز مشخص کردیم.

معاون آموزشی وزارت علوم همچنین بر ضرورت آماده سازی و فضاسازی برای اجرایی کردن طرح ساماندهی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی تاکید کرد و گفت: در حال حاضر این فضاسازی در حال انجام است و قرار است طبق برنامه زمانی اعلام شده این طرح از سال ۹۹ اجرایی شود.

دکتر خاکی صدیق یادآور شد: اینکه اجرای طرح فوق چه مقداری زمان می‌برد و یا ابتدا از چه مراکز شروع خواهد شد به مجری طرح بستگی دارد.

وی با تاکید بر اینکه تعداد مراکز آموزش عالی دولتی ما با اجرای طرح ساماندهی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کمتر خواهد شد، افزود: در نتیجه اجرای این طرح برخی مراکز ادغام و یا برخی نیز تجمیع خواهند شد و در استان‌ها نیز شبکه‌های علمی تولید می‌شوند که این شبکه‌ها به جای موسسات کنونی با ماموریت‌های خاصی که تعریف خواهد شد فعالیت می‌کنند.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.