رقابت تیم‌های نانویی برای تولید فرآورده‌های دارویی و آرایشی ویژه


یکی از شتاب‌دهنده‌های تخصصی با همکاری ستاد نانو اقدام به برگزاری چالش‌ نوآوری با موضوع تولید فرآورده‌های دارویی، مکمل، آرایشی و بهداشتی نوین مبتنی بر نانو فناوری کرده است.

12/30/2019 3:15:11 PM
کد خبر: 3385

یکی از شتاب‌دهنده‌های تخصصی با همکاری ستاد نانو اقدام به برگزاری چالش‌ نوآوری با موضوع تولید فرآورده‌های دارویی، مکمل، آرایشی و بهداشتی نوین مبتنی بر نانو فناوری کرده است.

به گزارش سارنا به نقل از ایسنا، شتاب‌دهنده "هنام فارمد"، شتاب‌دهنده تخصصی در حوزه توسعه فرآورده‌های دارویی نوین است که با حمایت ستاد ویژه توسعه فناوری نانو به دنبال ایجاد فرصت همکاری برای توسعه فرآورده‌ها است. بر این اساس این شتاب‌دهنده با حمایت ستاد نانو اقدام به برگزاری یک چالش‌ نوآوری در پلتفرم آی‌چلنج با موضوع فرآورده‌های دارویی، مکمل، آرایشی و بهداشتی نوین مبتنی بر نانو فناوری کرده است.

این چالش به دنبال ایجاد فرصت همکاری برای توسعه "فرآورده‌های دارویی، مکمل، آرایشی و بهداشتی مبتنی بر فناوری‌های نوین به‌ویژه نانوفناوری (خوراکی یا موضعی)" بین تیم‌ها، استارتاپ‌ها، پژوهشگران و فناوران فعال در این حوزه است و هر محصول یا فرآورده نهایی دارویی، مکمل و آرایشی را با شرط وجود ملاحظات فنی و اقتصادی پذیرش می‌کند. پیشنهاد محصولی با قابلیت مقیاس‌پذیری و تکرارپذیری به منظور توسعه در مقیاس صنعتی از محوری‌ترین معیارهای پذیرش است.

دانشجویان و اعضای هیات‌علمی دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و سایر پژوهشگران و فناوران علاقه‌مند تا روز ۵ بهمن‌ماه فرصت دارند طرح مفهومی اولیه خود را به دبیرخانه چالش ارسال کنند. داوری حضوری طرح‌ها در محل این شتاب‌دهنده انجام خواهد شد و طرح‌های برگزیده به مرحله دوم راه خواهند یافت.

به طرح‌های برگزیده مرحله دوم برای انجام فرآیند طرح آزمون تا سقف ۱۵۰ میلیون ریال تسهیلات حمایتی شامل کمک‌هزینه نقدی و اعتبار استفاده از خدمات شبکه آزمایشگاهی فناوری نانو اعطا خواهد شد که با توجه به پیشرفت پروژه در اختیار تیم‌های شرکت‌کننده قرار می‌گیرد. در پایان تیم‌های اول تا سوم چالش به ترتیب ۳۵۰، ۲۵۰ و ۱۵۰ میلیون ریال جایزه نقدی دریافت خواهند کرد. 

طرح‌های پذیرش شده بر اساس ملاحظات فنی است که ا ز آن جمله می‌توان به تکرارپذیر، مقیاس‌پذیر و دارا بودن قیمت تمام شده اقتصادی اشاره کرد. دارا بودن جذابیت اقتصادی، عدم سمیت پوستی، خوراکی و تنفسی محصول، عاری بودن از مخاطرات زیست محیطی، دارا بودن کاربرد نهایی مشخص شده، داشتن مشابهت خارجی که توسط مراجع معتبری همچون FDA و EMA تایید شده باشد و داشتن سوابق پژوهشی و یا صنعتی مرتبط از دیگر ملاحظات فنی طرح‌های پیشنهادی است.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.