وحدت آرمان راهبردی جمهوری اسلامی است


حجت‌الاسلام تقوی گفت: وحدت شعار راهبردی و همیشگی جمهوری اسلامی ایران بوده و مناسبت‌های ورزشی، اقتصادی، سیاسی و ... در تقویت امر وحدت اثرگذار است.

11/21/2018 9:10:35 AM
کد خبر: 347

به گزارش سارنا به نقل از باشگاه خبرنگاران پویا، حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی و رئیس هیات موسس اتحادیه جهانی تقریب نهاد فعالان سیاسی امروز در نشستی خبری به مناسبت آغاز هفته وحدت گفت: وحدت یک جریان سرنوشت‌ساز و مهم در کشور محسوب می‌شود که سالهاست با حضور اندیشمندان و متفکران با محوریت کشور ایران برگزار می‌شود.

وی وحدت را شعار راهبردی و همیشگی جمهوری اسلامی دانست و افزود: یکی از شعارهای بنیادی و اساسی جمهوری اسلامی ایران که باید از طریق آن به اهداف والای انقلاب اسلامی رسید، وحدت است. در حقیقت یکی از اهداف انقلاب اسلامی ایران این است که تمام مسلمانان جهان در کنار یکدیگر باشند. انقلاب اسلامی ایران مختص شیعیان نیست، بلکه این انقلاب با آن ارزش‌ها و آرمان‌ها متعلق به تمام مسلمانان و آزادی‌خواهان است.  

نماینده ولیّ فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به آیه «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا» به عنوان ریشه قرآنی مسأله وحدت گفت: می‌توان از راه‌های مختلف برای دستیابی به وحدت اسلامی بهره برد. این شعار به تقویت اخوت اسلامی در کشورهای اسلامی بسیار کمک می‌کند، به عنوان مثال، مناسبت‌های ورزشی، اقتصادی، سیاسی و ... در تقویت امر وحدت اثرگذار است.

حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی یادآور شد: امام خمینی (ره) پیوسته به وحدت اسلامی حرکت می‌کرد و یکی از محورهای مورد تأکید ایشان، آزادی قدس بوده است. قدس قبله مسلمانان جهان است.

بیشتر بخوانید: رفاه اقتصادی و اجتماعی با وحدت مسلمانان ایجاد می‌شود

وی از تشکیل اتحادیه احزاب و فعالان سیاسی در ابتدای برگزاری سی و دومین کنفرانس بین المللی وحدت خبر داد و گفت: یکی از راه‌های افزایش وحدت، نزدیک کردن اندیشه احزاب و فعالان سیاسی مسلمان جهان به یکدیگر است. اینها افراد با نفوذ و اثرگذاری در سطح جامعه خودشان هستند و گرد هم آمدن این افراد می‌تواند در تقویت امر وحدت بسیار مفید باشد.

نماینده ولیّ فقیه در وزارت جهاد کشاورزی اضافه کرد: در این اتحادیه بیش از 40 نفر از فعالان سیاسی جهان اسلام با هدف افزایش ارتباطات و راه‌اندازی جریانی هماهنگ جهت تضمین عزّت مسلمانان جهان و مقابله با دشمنان و بر چیده شدن اختلافات گرد هم می‌آیند.

حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی با اشاره به مقاومت مردم یمن در برابر دشمنان گفت: در این برهه از زمان شاهد فاجعه‌ای هستیم که دشمنان در یمن ایجاد کرده‌اند، این دشمنی‌ها در قبال مظلومان جهان باید به گوش تمام جهانیان رسانده شود که فعالان عرصه رسانه در این زمینه نقشی حیاتی بر عهده دارند. امروز مقاومت در کشورهایی همچون سوریه، لبنان، عراق و ... زنده و سرافراز است و عملکرد جمهوری اسلامی نیز در منطقه و جهان اسلام بسیار قابل توجه و موثر بوده است.

منبع: تسنیم

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.