سناتور آمریکایی: سه سال حکومت ترامپ آمریکا را منزوی‌ و ضعیف‌تر کرده است


یک سناتور آمریکایی در گزارشی درباره سه سالگی دولت ترامپ گفت که در این مدت آمریکا منزوی‌تر، ضعیف‌تر و نا امن‌تر شده است.

1/21/2020 9:31:33 AM
کد خبر: 3491

به گزارش سارنا به نقل از فارس، «کریس مورفی» سناتور دموکرات ایالت کانکتیکت در چندین پیام در توئیتر به فاجعه‌هایی که ترامپ در طول سه سال حضور خود در کاخ سفید در عرصه سیاست خارجی به همراه داشته اشاره کرد.

وی در این پیام‌های توئیتری نوشت: «در سومین سالگرد مراسم تحلیف ترامپ، زمان آن فرا رسیده که به سه سال فاجعه سیاست خارجی دولت وی بنگریم. ترامپ در هر گوشه از جهان آمریکا را منزوی، ضعیف‌تر و نا امن‌تر کرده است. رئیس جمهور بعدی کارهای زیادی برای برطرف کردن این مشکلات خواهد داشت.»

مورفی افزود: «ترامپ درباره ایران به طور کورکورانه به افزایش تنش پرداخت و باعث شد تا ایران برنامه هسته‌ای خود را مجددا از سر بگیرد و باعث تقویت حضور ایران در عراق، سوریه و یمن شد و آمریکا را در آستانه یک جنگ قرار داد.»

وی اضافه کرد: «تمامی این اقدامات ترامپ برای هیچی بوده است. توافق هسته‌ای با ایران در حال کار کردن بود اما ترامپ این توافق را پاره کرد چون نام اوباما (رئیس جمهور سابق آمریکا) بر روی آن بود.»

این سناتور ایالت کانکتیکت نوشت: «نتیجه سه سال دیپلماسی دولت ترامپ با کره‌شمالی چه چیزی بوده است؟ هیچ چیز به جز عکس گرفتن. کیم (جونگ اون، رهبر کره‌شمالی) هر آنچه را که می‌خواسته بدست آورده است: برسمیت شناخته شدن بین‌المللی باقی ماندن زرادخانه هسته‌ای این کشور در حالی که ائتلاف ما با کره جنوبی و ژاپن تضعیف شده است.»

مورفی درباره سیاست امریکا در قبال عراق نوشت: «آمریکا و متحدانش داعش را در آستانه شکست در عراق قرار دادند اما حمله به (سردار قاسم) سلیمانی تمام آن را در خطر قرار داد. ائتلاف ضد داعش در حالت تعلیق قرار گرفته و از نیروهای آمریکایی خواسته شده تا عراق را ترک کنند و الان ترامپ با تهدید بغداد به تحریم در حال شعله‌ورتر کرد این آتش است.»

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.