پنتاگون تلفات انتقام موشکی ایران را افزایش داد/آمریکا «ضربه مغزی» ۳۴ آمریکایی را پذیرفت


پنتاگون امروز جمعه اعلام کرد شمار نظامیان آمریکا که در حمله ایران به عین‌الاسد دچار ضربه مغزی شده‌اند ۳۴ نفر است.

1/25/2020 9:07:32 AM
کد خبر: 3506

به گزارش سارنا به نقل از فارس، پنتاگون امروز جمعه در ادامه اعترافات قطره‌چکانی خود آسیب مغزی ۳۴ نفر از نظامیان آمریکا بر اثر حمله موشکی ایران به پایگاه «عین‌الاسد» در عراق را پذیرفت. 

«جاناتان هافمن»، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفته این ۳۴ نفر مبتلا به «ضربه مغزی» ( traumatic brain injury) تشخیص داده شده‌اند. 

این در حالی است که پیش از این «مارک اسپر»، گفته بود که استفاده از «ضربه مغزی» برای افراد مجروح‌شده در حمله ایران صحیح نیست و آنها به  «آسیب ملایم مغزی» (concussion) دچار شده‌اند.

به گفته سخنگوی پنتاگون، ۱۷ نفر از این ۳۴ نفر هنوز تحت ارزیابی پزشکی قرار دارند. 

هافمن همچنین گفت که از میان این ۳۴ نفر، ۱۸ نفر از عراق به مراکز پزشکی آمریکا در آلمان و کویت منتقل شده‌اند و ۱۶ نفر دیگر در عراق باقی ماندند. 

از میان ۱۸ نفری که از عراق به آلمان و کویت اعزام شده‌اند ۱۷ نفر روانه آلمان شدند که ۹ نفر هنوز در این کشور هستند. ۸ نفر دیگر برای ادامه معاینات یا درمان به ایالات متحده برگردانده شده‌اند. 

یک نظامی دیگر که به کویت فرستاده شده به محل خدمتش بازگشته است. 

طفره‌های اسپر 

«مارک اسپر» پیش از این از ارائه آمار درباره تلفات انتقام موشکی ایران طفره رفته بود. 

«باربارا استار»، خبرنگار دفاعی شبکه خبری «سی‌ان‌ان» در توئیتر نوشته یک خبرنگار از اسپر پرسیده چند نفر در حمله موشکی ایران به پایگاه «عین‌الاسد» زخمی شده‌اند. 

به نوشته این خبرنگار، اسپر در پاسخ گفت: «من از این ارقام خبر ندارم... این چیزی است که می‌توانیم اطلاعاتش را برایتان در بیاوریم. اینها نوعاً مسائلی هستند که ما درباره آنها گزارش نمی‌دهیم.»

پنهان‌کاری دولت آمریکا درباره تلفات عین‌الاسد 

اسپر، یکی از مقام‌های دولت ترامپ است که بعد از حمله موشکی ایران به پایگاه عین‌الاسد مدعی شده بود هیچ آمریکایی در این حمله کشته یا زخمی نشده است. او و سایر مقام‌های دولت ترامپ در روزهای گذشته به دلیل پنهان‌کاری‌ها و قلب واقعیت‌ها درباره تلفات حمله ایران تحت فشار قرار گرفته‌اند. 

وزیر دفاع آمریکا هم سعی کرد همانند ترامپ تلفات انتقام موشکی ایران را کوچک‌نمایی کند. او مدعی شد سربازانی که در عین‌الاسد زخمی شده‌اند تحت مداوای سرپایی قرار گرفته‌اند. 

اسپر گفت: «تا حد زیادی آنها بیماران سرپایی هستند. بنابراین، اگر واقعاً علاقه دارید می‌توانیم پیگیری کنیم.»

«دونالد ترامپ» که دولتش به پنهان‌کاری در خصوص تلفات انتقام موشکی ایران رو‌به‌رو شده روز سه‌شنبه مدعی شد که جراحت‌های سربازان پایگاه عین‌الاسد جدی نبوده و برخی از این افراد فقط به «سردرد» مبتلا شده‌اند.

سخنان او در حالی مطرح شد که وزارت دفاع آمریکا در روزهای گذشته به صورت تدریجی از ادعاهای اولیه مبنی بر اینکه حمله ایران هیچ تلفاتی به جا نگذاشته فاصله گرفته و از «آسیب مغزی ملایم» بیش از ۱۱ نظامی آمریکا خبر دادند. 

پایگاه «دیفنس‌وان» ابتدا گزارش داد که ۱۱ نظامی آمریکا در عین‌الأسد زخمی شده و به بیمارستان‌های آمریکا در کویت و آلمان منتقل شده‌اند. یک سخنگوی پنتاگون چند روز بعد بدون اشاره به رقم دقیق به زخمی شدن شمار بیشتری از نظامیان آمریکا اذعان کرد.

با این حال، پایگاه خبری «هیل»، نزدیک به کنگره آمریکا نوشته بود پنتاگون بعد از سخنان دونالد ترامپ روند ارائه جزئیات جدید درباره جراحت‌های سربازان آمریکایی را متوقف کرده است.

شهادت سردار سلیمانی

بامداد سیزدهم دی ماه (سوم ژانویه) ساعاتی پس از انتشار اخباری از انفجار و اصابت موشک به دو خودرو در نزدیکی فرودگاه بغداد، الحشد الشعبی عراق از شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی و «ابومهدی المهندس» معاون سازمان الحشد الشعبی عراق در حمله هوایی آمریکا خبر داد؛ خبری که ساعتی بعد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آن را تأیید کرد.

سپاه پاسداران در اطلاعیه‌ای که در این خصوص منتشر کرد، آورد: «سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی پس از عمری مجاهدت بامداد امروز در حمله بالگردهای آمریکایی به شهادت رسید».

در پی این خبر، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) مسئولیت ترور شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس را بر عهده گرفت و در بیانیه‌ای اذعان کرد که این ترور به دستور رئیس جمهور آمریکا صورت گرفته است. 

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.