نماینده پارلمان عراق خبر داد؛

فشارهای آمریکا برای عدم خروج از پایگاه «عین الاسد»


یکی از نمایندگان پارلمان عراق از اعمال فشار آمریکا بر دولت عراق و فرماندهان امنیتی این کشور برای مانع‌تراشی در روند تخلیه پایگاه «عین الاسد» در استان الانبار خبر داد.

2/4/2020 12:36:11 PM
کد خبر: 3589

به گزارش سارنا به نقل از مهر، «کریم المحمداوی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق در گفتگو با المعلومه اظهار داشت: آمریکا فشارهای زیادی بر دولت عراق وارد می‌کند تا مانع اجرای تصمیم پارلمان در خصوص اخراج نیروهای خارجی از کشور شود.

وی افزود: واشنگتن نمی‌خواهد پایگاه «عین الاسد» را که از پایگاه‌های راهبردی به شمار می‌رود و از آن برای تهدید کشورهای همسایه عراق که مخالف سیاست دولت آمریکا هستند، استفاده می‌کند، ترک کند.

وی گفت: آمریکا نمی‌خواهد پایگاه عین الاسد را که مجهز به سامانه موشکی پاتریوت است و از آن برای تهدید استفاده می‌کند، از دست بدهد. واشنگتن تحرکات زیادی را برای باقی‌ماندن در عراق و حفظ عین‌الاسد آغاز کرده است.

عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق در پایان گفت: اما پارلمان، دولت را به اجرای تصمیم اخراج نظامیان خارجی و عدم توجه به فشارهای آمریکای که حاکمیت عراق را با هدف قرار دادن مقرهای «حشد شعبی» و ترور «ابومهدی المهندس» نقض کرده، ملزم کرده است.

 

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.