رییس قوه قضائیه: شهید سلیمانی شاگرد لایقی در مکتب ولایت بود


رییس قوه قضائیه با اشاره به اینکه نگاه شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی به مقام معظم رهبری این بود که از ایشان درس ایستادگی و مقاومت را می گرفت اظهار کرد: شهید سلیمانی در مکتب امام و جانشین به حق ایشان درس ایستادگی و مقاومت را می‌گرفت و حقیقتا شاگرد لایقی در مکتب ولایت بود و سفارش شهید سلیمانی به ما بازماندگان این است که در این مسیر دچار سستی و درجا زدن و توقف کردن نباید شد.

2/16/2020 10:28:39 AM
کد خبر: 3661

رییس قوه قضائیه با اشاره به اینکه نگاه شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی به مقام معظم رهبری این بود که از ایشان درس ایستادگی و مقاومت را می گرفت اظهار کرد: شهید سلیمانی در مکتب امام و جانشین به حق ایشان درس ایستادگی و مقاومت را می‌گرفت و حقیقتا شاگرد لایقی در مکتب ولایت بود و سفارش شهید سلیمانی به ما بازماندگان این است که در این مسیر دچار سستی و درجا زدن و توقف کردن نباید شد.

به گزارش سارنا به نقل از ایسنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز یکشنبه ۲۷ بهمن ماه در دیدار با قضات و کارکنان دادگستری استان کرمان با گرامیداشت یاد و خاطره شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: حقیقتا این شهید بزرگوار مصداق این آیه شریفه "محمد رسول الله و الذین معه اشداء علی الکفار رحماء بینهم..." است. چهره ای که در وجود او اخلاص برای خدا، عمل کردن، اندیشه کردن برای خدا بوده و در آشکار و پنهان مجاهدت کردن موج می زند.

وی افزود: اخلاص او امروز در صدر ویژگی‌ها و شاخص‌های مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی است. عمل صالح او آن هم عمل صالحی که مورد رضای حضرت حق باشد شاخص است.

رئیسی تصریح کرد: امروز سیره و سلوک شهید سلیمانی الگویی برای ما در مجاهدت، مردم داری، ایستادگی در مقابل دشمن، سر خم نکردن در برابر موانع است. موانع پیش روی همه است و ما در آشکار ندیدیم که شهید سلیمانی از مشکلاتی که پیش رویش است نسب به حرکت عظیم پاکسازی عظیم از لوث وجود خناثان درد و دل بکند.

رییس قوه قضائیه با اشاره به اینکه شهید سلیمانی معتقد بود باید موانع را پیگیری کرد، گفت: برخی مشکلاتی که دشمن ایجاد می کرد و مشکلاتی که در سر راه ماموریتش به وجود می آمد را شهید سلیمانی صرفا به دنبال حل کردن آنها بود نه گله کردن و فقط حرف زدن.

رئیسی با اشاره به اینکه نگاه شهید سلیماتی به مقام معظم رهبری این بود که از ایشان درس ایستادگی و مقاومت را می گرفت اظهار کرد: شهید سلیمانی در مکتب امام و جانشین به حق ایشان درس ایستادگی و مقاومت را می گرفت و حقیقتا شاگرد لایقی در مکتب ولایت بود و سفارش شهید سلیمانی به ما بازماندگان این است که در این مسیر دچار سستی و درجا زدن و توقف کردن نباید شد.

وی با تاکید بر اینکه باید با ایستادگی و مقاومت و با نگاه به اهداف مهم انقلاب اسلامی برای اجرای عدالت، مبارزه با فساد تلاش کرد افزود: وصیت شهید سلیمانی به همه ما این است که برای تبعیت از ولی فقیه و اجرای عدالت، مبارزه با فساد، باید سر از پا نشناخت و تلاش کرد.

رییس دستگاه قضاء با اشاره به تعداد شهداء و ایثارگران استان کرمان عنوان کرد: امروز خدمت کردن به مردم به ویژه در استان کرمان که اخلاص و دلدادگی این مردم بر کسی پوشیده نیست و کار کردن برای این مردم سند افتخاری برای ماست و باید هر کاری که  می توانیم برای این مردم انجام بدهیم تا با همه جود احساس اجرای عدالت بکنند.

وی با تاکید بر اینکه دادگستری باید ملجاء و پناه مردم بوده و مردم مورد ظلم قرار گرفته احساس کنند که حقشان گرفته می شود افزود: نیروی انسانی دادگستری استان کرمان نیاز به تقویت دارد و تلاش مضاعف نیروی انسانی موجود جای قدردانی دارد که این میزان تلاش و کار همکاران و به ویژه در کاهش موجودی پرونده‌ها جای تشکر دارد.

رئیسی با قدردانی از همه مدیران و دست اندرکاران و به ویژه خانواده کارکنان دادگستری استان کرمان تصریح کرد: باید تلاش کرد کاستی در نیروی انسانی، بودجه و امکانات و تجهیزات را با کار مضاعف جبران کرد. البته کمبودها را بررسی و به میزانی که از دستمان بربیاید، سعی می کنیم مقداری از مشکلات کاهش پیدا کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: هر پرونده‌ای که امکانش هست با صلح و سازش ختم داده شود، باید به سازش منجر شود و این موضوع یک اصل قرآنی و اسلامی است. به عنوان مثال پرونده‌های اختلاف خانوادگی، برخی پرونده‌های مالی، بسیاری از دعاوی توهین و ... با صلح و سازش قابل حل است.

رییس قوه قضائیه با بیان اینکه درباره شوراهای حل اختلاف، لایحه را تهیه و به دولت داده ایم که به مجلس برود و با این لایحه صلاحیت‌های قانونی شوراها مشخص و وضعیت کارکنان شوراها روشن خواهد شد افزود: امنیت در استان کرمان برای ما بسیار مهم است و نمی‌توانیم اجازه بدهیم به هیچ عنوان امنیت مردم این استان تحت هیچ شرایطی به خطر بیفتد؛ ضمن آنکه مسوولان و نیروهای نظامی، امنیتی و عموم مردم نیز این اجازه را به کسی نخواهند داد.

رئیسی ادامه داد: نباید اجازه داد قاچاقچیان ماد مخدر، جرائم خشن و سازمان یافته تحت هیچ شرایطی امنیت منطقه را به خطر بیندازند و بنای ما این است با افرادی که امنیت را به خطر می‌اندازند، برخورد عبرت آموز داشته باشیم.

رییس قوه قضائیه با تاکید بر اینکه باید مسوولان نسبت به ساماندهی اتباع بیگانه تصمیم گیری و راهبردی برای ساماندهی این اتباع تعیین کنند که کاملا به امنیت منطقه کمک خواهد کرد افزود: به برکت خون شهداء و مجاهدت های شبانه روزی مجاهدان، شرایط کاملا امنی در استان کرمان شاهد هستیم و وضعیت امنیتی جنوب شرق و به ویژه استان کرمان نسبت به اوائل پیروزی انقلاب اسلامی متفاوت است اما نباید اجازه داد برخی، جرائم ناامنی را مرتکب شوند.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.