دیدگاه رهبری در خصوص رای دادن به لیست ها


رهبر معظم انقلاب در خصوص انتخابات و رای دادن به لیست ها دیدگاهشان را در چند دیدار مطرح کردند.

2/19/2020 2:03:08 PM
کد خبر: 3707

به گزارش سارنا به نقل از خبرگزاری شبستان، حضرت آیت الله علی خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدارهایی که اخیرا داشتند در خصوص رای دادن به لیست های انتخاباتی دیدگاهشان را مطرح کردند که در گزارش زیر بیانات ایشان را می خوانید:

دو ســال پیش رهبر انقلاب هنگام رأی دادن در چهارمیــن دوره انتخابــات شــورا‌ها گفتند: «من به ۳۱ نفر برای شــورای شهر رأی دادم. البتــه بعضی از این حضــرات را از نزدیک می‌شــناختم، بعضی را هم نمی‌شــناختم، لکن اعتماد کردم به همین فهرست‌هایی که پیشنهاد می‌کنند و می‌دهنــد.» این اولین بــاری بود که ایشان، راه درســت برای اســتفاده از تمام حق رأی را، «اعتماد به فهرست» اعلام کردند.

رهبر انقلاب در آستانه انتخابات مجلس دهم و خبرگان رهبری نیز دوباره بر این موضوع تأکید کرده‌اند. راه حل را رهبر انقلاب برای اولین بار نزدیک به دو ماه مانده به انتخابات بیان کرده و در دو دیدار با کلام‌هــای متفاوتی آن را تبیین کرده‌اند: «رأی دادن و اعتماد به فهرســتی که از سوی افراد متدین، مؤمن، انقلابی و در خط امام معرفی شده باشد».

«انتخــاب درســت» یک وظیفــه و یک حق الناس بر عهده مردم ایران است. این تذکری است که رهبر انقلاب در دیدار ائمه جمعه خطاب به مردم دادند. «یــک بعد دیگر {حق الناس} این اســت که مردمی که می‌خواهنــد رأی بدهند، اعتماد کنند به آن مجموعه‌هایی که واقعا قابل اعتمادند؛ بعضی‌ها هســتند که قابــل اعتماد نیستند؛ کالَِذی استَهوته َّ الشیطین؛ گاهی اینجور نیست که از روی صفا و واقعیت و علاقه‌مندی نسبت به انقلاب {باشد} -اساس کار، انقلاب است- و از روی علاقه‌مندی به انقلاب بیایند یک فهرست پیشــنهادی را بدهند؛ نــه، روی مقاصد دیگر -گاهی اوقات مقاصد فاســد- پیشــنهادهایی می‌دهند. واقعا این به معنای حق‌الناس است».

ایشان در دومین دیدار در باب انتخابات، در دیدار مردم قم به مسأله «درست انتخاب کردن» اشاره کردند. مردم چطور به نامزد‌ها برای انتخابات اعتماد کنند، در حالی که همه آن‌ها را نمی‌شناسند: «به نظر بنده اینجور می‌رسد که چون یکایک افراد را ممکن است نشناسیم -خود بنده هم وقتی این فهرست‌ها را می‌آورند که بیایم رأی بدهم، بعضی از آدم‌های این فهرست‌ها را نمی‌شناسم اما اعتماد می‌کنم به آن کسانی که {این‌ها را} معرفی‌کرده‌اند و نگاه می‌کنم ببینم آن کسانی که این فهرست را معرفی کرده‌اند چه کسانی هستند؛ اگر دیدم این‌ها آدم‌های متدین، مؤمن و انقلابی هستند، به حرفشان اعتماد می‌کنم و به {فهرست} آن‌ها رأی می‌دهم؛ اگر دیدم نه، کسانی که این فهرست را داده‌اند کسانی هستند که به مسائل انقلاب، به مسائل دین، به مسائل اســتقلال کشور خیلی اهیمت نمی‌دهند، دلشان دنبال حرف آمریکا و غیر آمریکا است، به حرفشان اعتماد نمی‌کنم...» حتی با وجود آنکه «ممکن است سعی ما به نتیجه نرسد و غلط انتخاب کنیم، عیبی ندارد؛ خدای متعال از ما قبول خواهد کرد، چون کار خودمان را کرده‌ایم، تلاش خودمان را کرده‌ایم».

رهبر انقلاب اسلامی همچنین در دیدار جمعی از مردم نجف آباد، دو قطبیِ «مجلس دولتی» و «مجلس ضد دولتی» را یکی از دو قطبی های دروغین در فضای انتخاباتی برشمردند و افزودند: طراحان این دو قطبی تلاش دارند تا اینگونه القا کنند که بخشی از مردم ایران طرفدار مجلس دولتی هستند و بخش دیگر، مخالف مجلس دولتی، در حالی که ملت ایران نه مجلس دولتی می خواهد و نه مجلس ضد دولتی.ملت ایران مجلسی می خواهد که «متدین»، «متعهد»، «شجاع»، «فریب نخور»، «مقاوم در مقابل زیاده خواهی ها و طمع ورزی های استکبار»، «مدافع عزت و استقلال ملی»، «علاقمند واقعی به پیشرفت کشور»، «معتقد به حرکت علمی استعدادهای جوان»، «معتقد به اقتصاد درون زا»، «آشنا با درد مردم» و «مصمم به حل مشکلات مردم» باشد و مرعوب امریکا نشود و به وظایف قانونی خود عمل کند.آحاد ملت ایران به دنبال چنین مجلسی هستند و نه مجلس طرفدار فلان شخص یا فلان شخص دیگر.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.