نبرد مطبوعات با کرونا


خطرات ناشی از شیوع ویروس کرونا در کشور بسیاری از نهادها، اصناف و برنامه‌های فرهنگی و هنری را تعطیل کرده است؛ با این حال بسیاری از رسانه‌ها و روزنامه‌های کشور علیرغم خطرات احتمالی حضور در محافل عمومی همچنان به فعالیتشان ادامه می‌دهند و باور دارند که بیش از هر زمان دیگری باید در کنار مردم باشند.

3/1/2020 9:03:41 AM
کد خبر: 3780

به گزارش سارنا به نقل از ایسنا، خطرات ناشی از شیوع ویروس کرونا در کشور بسیاری از نهادها، اصناف و برنامه‌های فرهنگی و هنری را تعطیل کرده است؛ با این حال بسیاری از رسانه‌ها و روزنامه‌های کشور علیرغم خطرات احتمالی حضور در محافل عمومی همچنان به فعالیتشان ادامه می‌دهند و باور دارند که بیش از هر زمان دیگری باید در کنار مردم باشند.

همراهی رسانه‌های داخلی با وقایع هر روزه جامعه از انقلاب و جنگ در سال‌های دورتر گرفته تا شیوع ویروس کرونا در این روزها که بسیاری را خانه‌نشین کرده، موضوعی است که شاید چندان به چشم نیاید؛ اما این به چشم نیامدن هم انگار بخشی جدانشدنی از حرفه روزنامه‌نگاری است.     

به هر حال خوشبختانه هنوز ویروس کرونا نتوانسته است به رسانه‌های آنلاین و مکتوب کشور غلبه کند. رسانه‌هایی که تلاش می‌کنند در طوفان اخبار ضد و نقیض درباره ویروس جدید کرونا، اطلاعاتی را منتشر کنند که با واقعیت مطابقت بیشتری دارند. 

حسین عبدالهی، مدیر مسئول روزنامه «آرمان امروز» در همین زمینه به ایسنا می‌گوید: الان زمانی است که باید بود و کمک کرد. در همین راستا نیز تلاش کردیم با رعایت حداکثر نکات بهداشتی به فعالیتمان ادامه دهیم تا وقفه‌ای در انتشار روزنامه ایجاد نشود. شاید حرفه روزنامه‌نگاری در این شرایط با پزشکی و پرستاری قابل مقایسه نباشد، اما نباید نقش مهم اطلاع‌رسانی را هم نادیده گرفت؛ آن هم در شرایطی که جامعه نیاز به آرامش بیشتری دارد.     

مهدی رحمانیان، مدیر مسئول روزنامه «شرق» نیز با تاکید بر اهمیت اطلاع‌رسانی درست در این شرایط اظهار می‌کند که هیچ تغییری در فرآیند انتشار این روزنامه ایجاد نمی‌شود. 

همچنین علیرضا بختیاری، مدیر مسئول روزنامه «دنیای اقتصاد» یادآور می‌شود که در شرایط امروز کشور به هیچ وجه نمی‌توان اطلاع‌رسانی را متوقف کرد. تمام تلامشان این است که ضمن رعایت نکات بهداشتی و کم کردن تجمع در روزنامه، فعالیتمان را ادامه دهیم و بر همین اساس هم وقفه‌ای در انتشار روزنامه ایجاد نمی‌شود. 

محمدعلی پیرعلی، مدیرمسئول روزنامه «سیاست روز» نیز خاطرنشان می‌کند: تا این لحظه تلاش کردیم که انتشار روزنامه متوقف نشود. امیدوارم شرایط کشور به‌گونه‌ای نباشد که در آینده مجبور به تغییر برنامه در انتشار روزنامه شویم، اما فعلا ادامه می‌دهیم. 

عبدالله گنجی، مدیر مسئول روزنامه «جوان» نیز تاکید می‌کند که انتشار این روزنامه به هیچ‌وجه متوقف نمی‌شود و طبق روال سابق به فعالیت خود ادامه می‌دهد. 

محمد سعید احدیان، مدیر مسئول روزنامه «خراسان» هم با بیان اینکه «الان زمانی است که مردم نیاز به اطلاع‌رسانی درست دارند»، خاطرنشان می‌کند: بنابراین تلاش می‌کنیم به هر قیمتی که شده به انتشار روزنامه ادامه بدهیم. 

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.