نعمت احمدی:

همبستگی ملی برای مقابله با کرونا را باید پاس داشت


یک وکیل دادگستری گفت: حضور پر رنگ وزارت بهداشت و تأثیر کارگروه مستقر در وزارت بهداشت و صحبت های دکتر نمکی وزیر بهداشت که منفعلانه با موضوع کرونا برخورد نکرد قابل تقدیر است.

3/3/2020 9:37:57 AM
کد خبر: 3802

یک وکیل دادگستری گفت: حضور پر رنگ وزارت بهداشت و تأثیر کارگروه مستقر در وزارت بهداشت و صحبت های دکتر نمکی وزیر بهداشت که منفعلانه با موضوع کرونا برخورد نکرد قابل تقدیر است.

به گزارش سارنا به نقل از ایسنا، نعمت احمدی در گفت وگو با ایسنا درباره اینکه در  شرایط فعلی اعتماد عمومی، همبستگی ملی و مشارکت اجتماعی مردم چه تاثیری بر مقابله با شیوع ویروس کرونا در کشور  دارد؟ گفت: شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و  تشییع جنازه او در شهرهای مختلف و حضور گسترده مردم از همه گروه ها و تفکرات را می‌توان سنگ محکی دانست که به دنبال خود همبستگی همه افراد را در پی داشت  و  شهادت حاج قاسم سلیمانی  همه را تحت همبستگی ملی دور هم جمع کرد.

وی افزود: بعد از شهادت مظلومانه حاج قاسم سلیمانی حمله به پایگاه عین الاسد، غرور ملی ایرانی را تکمیل کرد. از سوی دیگر  خبر سرنگونی هواپیمای اوکراینی و کشته شدن تعداد زیادی از محققان و نخبگان  دانشگاهی فراموش ناشدنی است.   حوادث بعدی یعنی  خطای انسانی و سکوت سه روزه مسئولین که اصرار بر نقص فنی هواپیما داشتند، آن همبستگی را تحت الشعاع قرار داد و   تاثیر منفی بر جامعه گذاشت که  فراموش نشدنی است. به باورم تاثیر منفی بر روی جامعه و همبستگی اجتماعی و  متعاقب آن نیز در اذهان عمومی داشت.  

این وکیل دادگستری با اشاره به شیوع کرونا در کشور گفت: حادثه کرونا نیز تداوم همان تاثیر منفی بود که  چرا زودتر با این واقعه تلخ برخورد نشد. راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات  دوم اسفند  و سکوت مسولین در قبال ورود ویروس کرونا در کشور، تداوم بخش همان اثر منفی عملکرد مسولین  و بی توجهی انها به سلامت عمومی بود.

وی ادامه داد: حضور پر رنگ  وزارت بهداشت و تأثیر کارگروه مستقر در وزارت بهداشت و صحبت های دکتر نمکی وزیر بهداشت که منفعلانه  با موضوع کرونا برخورد نکرد قابل تقدیر است.

احمدی با اشاره به نظر رییس‌جمهور درباره عادی شدن شرایط کشور از روز شنبه، گفت:  دکتر نمکی وزیر بهداشت با قاطعیت وارد میدان شد و با تعطیلی  مدارس و  دانشگاه‌ها و کاهش دو ساعته  کار روزانه ادارات و تعطیلی نماز جمعه در ۲۳ مرکز استان و نیز اتخاذ تدابیر خاص برای زیارت در اماکن مقدس،   آبروی رفته بی اعتمادی را  بازگرداند و روحیه همبستگی ملی و اجتماعی را دوباره بیدار کرد.

احمدی در پایان گفت: صحبت‌های  دکتر نمکی مبنی بر اینکه هفته سختی در پیش داریم و دستورات شفابخش او می تواند همان  بازگشت اعتماد و همبستگی ملی باشد که باید آن را پاس داشت.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.