عباسی:

امکانات درمان برای شهروندان گیلان هم فراهم نیست/ مسافران سلامتشان را به خطر نیندازند


نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با اشاره به محدود بودن امکانات درمان برای شهروندان گیلان از مسافران خواست با سفر به شهرهای شمالی سلامت خود را به خطر نیندازند و برای شهروندان این مناطق دردسر ایجاد نکنند.

3/10/2020 9:46:44 AM
کد خبر: 3825

به گزارش سارنا به نقل از ایسنا، نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با اشاره به محدود بودن امکانات درمان برای شهروندان گیلان از مسافران خواست با سفر به شهرهای شمالی سلامت خود را به خطر نیندازند و برای شهروندان این مناطق دردسر ایجاد نکنند.

اسدالله عباسی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: شهرستان‌های رودسر و املش هر کدام یک بیمارستان دارند که وضعیت خوبی ندارند و امکانات و تجهیزات آنها بسیار ضعیف است و از امکانات اولیه برخوردار نیستند. بیمارستان املش که پزشک معالج هم ندارد و هر دو بیمارستان هم همواره با کمبود کادر درمانی، افراد خدماتی و کادر پرستاری بیمارستان مواجه بودند.

وی افزود: بیمارستان رودسر که محل بستری بیماران کرونایی نیز هست حتی دستگاه اکسیژن ساز و سی‌تی‌اسکن ندارد، این بیمارستان پر شده و پذیرش ندارد و دستکش و ماسک آن را هم مردم و خیرین اهدا می‌کنند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه مردم عادی دسترسی به مواد ضدعفونی کننده، دستکش و ماسک ندارند، گفت: متاسفانه به دلیل اینکه ما شرقی‌ترین شهرستان‌های گیلان هستیم توجه چندانی به این دو شهرستان نمی‌شود. من چند بار گله‌مندی خود را در این زمینه مطرح کرده‌ام که حداقل‌ها باید تامین شود. دو سال است قول داده‌اند دستگاه سی‌تی‌اسکن که خریداری شده را به بیمارستان رودسر بیاورند اما با لابی‌های صورت گرفته آن را به شهرستان‌های دیگر بردند.

عباسی ادامه داد: امروز مردم نیاز به سرعت عمل دارند و این کمبودها نگرانی و استرس مردم را دو چندان می‌کند، بیمارستان‌های شهرهای همجوار هم از شهر ما بیماری را پذیرش نمی‌کنند. متاسفانه در چنین شرایطی عده‌ای از مردم رعایت نمی‌کنند و پنهانی و به هر بهانه‌ای به شهرهای شمالی سفر می‌کنند. برخی اهالی هم به دلیل نداشتن درآمد به آنها اتاق اجاره می‌دهند و این کارها دور از چشم مسئولان نظارتی صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در واقع اینطور نیست که بگوییم مسافری نیست و مسافرتی صورت نمی‌گیرد، راهکار اصلی این بود که وقتی فهمیدند این بیماری از قم شایع شده، استان‌های شمالی را می‌بستند و به داد مردم می‌رسیدند اما گذاشتند این بیماری در همه استان گیلان و مازندران شیوع پیدا کرد و حالا می‌گویند راه‌ها را می‌بندیم.

این عضو هیات رییسه مجلس با بیان اینکه «هر مسافری که به شهرهای شمالی می‌آید سلامتی خودش را به خطر می‌اندازد»، گفت: در شرایطی که امکانات درمانی و تجهیزات پیشگیری براش شهروندان گیلانی وجود ندارد، این مسافران دردسرهایی را ایجاد می‌کنند.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس در پایان یادآور شد: متاسفانه ما از شهرهای دیگر و حتی قم مسافرانی را به استان‌های شمالی داشته‌ایم که در این شهرها اسکان پیدا کرده‌اند، این در حالی است که برای شهروندان گیلان هم شرایط و امکانات درمان وجود ندارد چه برسد به کسانی که به عنوان مهمان و مسافر به این شهرها می‌آیند و این جز دردسر و گرفتاری و مشکل مضاعف تحمیل کردن به استان‌های شمالی، شهروندان گیلان و کادر درمانی این مناطق نیست.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.