پژوهش جدید رویان در حوزه سلول‌درمانی/ پیشگیری از سرطان با از‌بین بردن سلول‌‌های بنیادی سرطان‌ساز


رئیس پژوهشگاه رویان گفت: روی درمان و پیشگیری از سرطان با تمرکز بر سلول‌های بنیادی سرطان‌ساز تحقیق می‌کنیم تا با شناسایی، بررسی رفتار و از بین بردن سلول‌هایی که سرطانی می‌شوند به پیشگیری از سرطان کمک کنیم.

3/15/2020 8:34:52 AM
کد خبر: 3850

به گزارش سارنا به نقل از فارس، عبدالحسین شاهوردی رئیس پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس آخرین فعالیت‌های انجام شده در این پژوهشگاه در زمینه درمان سرطان‌ها را تشریح کرد و اظهارداشت: امروزه شاهد رشد تعداد مبتلایان به سرطان در جامعه هستیم و پیرو نیاز به درما‌ن‌های جدید، رویان مطالعه سرطان‌ها را آغاز کرد.

به گفته وی، در حال حاضر درمان‌های متداول برای سرطان، برداشتن تومور سرطانی و شیمی درمانی است که عواقب مخصوص به خود را دارد و نتایج آنها هم تاکنون آزموده و دیده شده است.

وی گفت: در مطالعات رویان تمرکز بر سلول‌های بنیادی سرطان‌زا یا سرطان‌‌ساز است زیرا از دلایل ایجاد سرطان‌ها، سلول‌های بنیادی هستند و شناسایی و بررسی رفتار این سلول‌ها و هدف‌گیری و سپس از بین بردن آنها به تشخیص سلول‌‌هایی که سرطانی می‌شوند و پیشگیری از سرطان کمک می‌کند.

وی گفت: ایده‌آل نهایی در این طرح‌های تحقیقاتی درمان این است که سلول‌های بنیادی‌ای که باعث سرطان می‌شوند از بین بروند.

* پیوند سلول‌های بنیادی خون محیطی برای درمان سرطان‌

وی گفت: در حال حاضر هم به صورت عملیاتی شرکتی در زیرمجموعه رویان، نگهداری سلول‌های بنیادی خون محیطی و مغز استخوان را انجام می‌دهد و با نظر پزشک پیوند سلول‌های بنیادی خون محیطی در درمان سرطان‌ها استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: برای ورود جدی به مقوله مطالعه سرطان‌ها و یافتن درمان‌های جدید برای سرطان،  یک پایگاه تحقیقات سرطان در شهر بابل راه‌اندازی کردیم و با یک برنامه تحقیقاتی مدون، تحقیقات رویان روی سلول‌های بنیادی سرطان‌زا به بابل منتقل شد.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.