همتی: رشد اقتصادی ۱.۳ درصد شد


همتی از رسیدن رشد اقتصادی غیرنفتی در سه فصل سال ۹۸ به ۱.۳ درصد خبر داد.

3/15/2020 10:13:21 AM
کد خبر: 3857

به گزارش سارنا به نقل از تسنیم، عبدالناصر همتی در تازه ترین یادداشت اینستاگرامی از مثبت شدن رشد اقتصادی غیرنفتی در سه فصل سال جاری خبر داد و اعلام کرد: رشد اقتصادی غیرنفتی کشور در سه فصل سال 98 به 1.3 درصد رسیده است.

همتی نوشت: در ایام مبارزه نفس گیر با ویروس کرونا و لحظاتی که همه ابعاد اجتماعی،فرهنگی و اقتصادی زندگی مردم تحت الشعاع آن قرار گرفته است، لازم میدانم یک خبر خوب از‌‌ عملکرد اقتصاد‌ در 9 ماههٔ سال 98 ارائه کنم .

عملکرداقتصادی نشان میدهدکشور مان باوجود فشار حداکثرى وتحریم های همه جانبه،درچارچوب استراتژی رونق تولیدکه توسط مقام معظم رهبری برای سال 98 ترسیم شده بود ، توانسته است به نتایج خوبی برسد.

گزارش آماری بانک مرکزی حاکی ازآن است که درفصل سوم سال 98،رشد اقتصادغیرنفتی3.3+درصد و رشد اقتصادی با نفت در این فصل،1.2+ درصد بوده است. بخش های کشاورزی،صنعت و‌معدن و خدمات به ترتیب با 7.8، 7 و 1.2درصدرشد مثبت درفصل سوم،این رشد اقتصادى را رقم زده اند.

بنابراین،درنتیجه عملکرد بخش های مختلف اقتصاد، رشداقتصادی غیرنفتی کل9ماهه معادل1.3+درصد شده است.همهٔ ما امیدواریم باغلبه هرچه سریعتر بر کرونا ، شاهد تداوم روند رونق تولیدو رشد مثبت اقتصاد باشیم .

عبدالناصر همتی | همتی , بانک مرکزی , رشد اقتصادی ایران , اقتصاد , رکود اقتصادی ایران ,

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.