سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد:

برنامه دانشگاه به پایان رساندن ترم تحصیلی جاری است/تابع تصمیمات ستاد ملی مدیریت کرونا هستیم


سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد تابع تصمیمات ستاد ملی مدیریت کرونا است ولی تا زمان اعلام تصمیمات آن‌ها برنامه دانشگاه آزاد همچون دیگر دانشگاه‌ها این است که این ترم را به پایان برسانند؛

3/30/2020 6:20:24 PM
کد خبر: 3917

به گزارش سارنا به نقل از ایسنا، سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد تابع تصمیمات ستاد ملی مدیریت کرونا است ولی تا زمان اعلام تصمیمات آن‌ها برنامه دانشگاه آزاد همچون دیگر دانشگاه‌ها این است که این ترم را به پایان برسانند؛ یعنی آموزش تا زمانی که ستاد مدیریت کرونا اعلام کند به صورت مجازی پیگیری می‌شود و هنگام بازگشایی دانشگاه‌ها، بقیه‌ی آموزش به صورت حضوری ادامه می‌یابد تا بتوانیم به نحو احسن ترم را به پایان برسانیم. طبیعتاً هر زمانی که دانشگاه باز شد از فرصت‌ها برای کلاس‌های عملی و آزمایشگاه‌ها استفاده می‌شود.

دکتر احمد حیدری در گفت‌وگو با ایسنا با تبریک سال نو و اعیاد شعبانیه با اشاره به پیشینه آموزش مجازی در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد از گذشته واحدی به نام آموزش الکترونیک داشت که این واحد سالهاست که مشغول فعالیت است. بستر فعالیت این واحد فضای مجازی بود. تجربه برگزاری کلاس‌های مجازی، در دانشگاه آزاد وجود داشت اما طبیعتاً شرایط برای آموزش مجازی به صورت گسترده وجود نداشت.

وی افزود: از اوایل اسفند ماه، با شیوع کرونا و تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها، در دانشگاه آزاد ستاد آموزش مجازی شکل گرفت. این ستاد در واحدهای همه‌ی استان‌ها نیز ایجاد شد. رییس این ستاد معاونت آموزش فنی مهندسی و کشاورزی (دکتر علمایی) است و رییس مرکز آی.تی و واحد الکترونیک و معاونان آن‌ها هم  به عضویت این ستاد درآمدند و زیرساخت‌ها را فراهم کردند.

حیدری خاطرنشان کرد: قبل از شروع سال۹۹ بیش از ۲۵۰ واحد دانشگاه آزاد کلاس‌های مجازی خود را آغاز کردند و روال هم این گونه است که هر واحد دانشگاهی مسئولیت آموزش دانشجویان خود را بر عهده دارد. هماهنگی‌های لازم انجام و یک پلتفرم مناسب ایجاد شد.

معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان این که «تلاش شده هر چه به صورت حضوری در کلاس‌های درس انجام می‌شد، در آموزش مجازی  هم ادامه پیدا کند.» گفت: دو ویژگی جدید هم به این نوع آموزش اضافه شده که یکی از آن‌ها فعال بودن شبکه LMS است. علاوه بر آن، دانشجویان به صورت آفلاین می‌توانند بعداً درس‌ها را مرور کنند.

حیدری ادامه داد: دغدغه‌ی همه‌ی دانشگاه‌های کشور و به خصوص دانشگاه آزاد این است که در این ترم تحصیلی، واحدهای تئوری از طریق فضای مجازی برگزار شود. تلاش‌های خوبی هم شده و بعد از این تعطیلات به جد همه‌ی واحدهای کشور مجددا آمادگی لازم را دارند که کلاس‌ها را به صورت مجازی برگزار کنند.

حیدری در پاسخ به سوالی درباره میزان استقبال دانشجویان از کلاس‌های مجازی گفت: روز گذشته با مسئولان واحدهای آذربایجان غربی، اصفهان، چارمحال و بختیاری، ایلام و برخی دیگر از استان‌ها صحبت کردم. استقبال خوبی از آموزش مجازی در این استان‌ها شده است. از لحاظ زیرساخت‌های اینترنتی، دانشجویان برخی استان‌ها با مشکلاتی روبه‌رو بودند که در حال حاضر مشغول مکاتبه با وزیر محترم ارتباطات هستیم تا دانشجویان استان‌های محروم هم بتوانند از کلاس‌های مجازی استفاده کنند.

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: به طور کلی ما باید بتوانیم تهدید کرونا را که بسیاری از کشورها با آن درگیر هستند، به فرصت تبدیل کنیم و این ترم را به پایان برسانیم. برخی از دانشجویان و استادان تصور می‌کردند بعد از تعطیلات نوروز، شرایط به حالت عادی برمی‌گردد و کلاس‌های حضوری دانشگاه‌ها برقرار می‌شود، به همین دلیل ممکن است استقبال از کلاس‌های مجازی در اسفند ماه چندان مناسب نبوده باشد. اما در ایام تعطیل استقبال از کلاس‌های مجازی خوب بوده، مثلاً برخی کلاس‌های مجازی دانشگاه آزاد واحد زنجان در طول تعطیلات نوروز هم برگزار شد.

وی با بیان این که «برنامه دانشگاه آزاد و همه‌ی دانشگاه‌های کشور این است که این ترم را به پایان برسانند» گفت: یعنی آموزش تا زمانی که ستاد مدیریت کرونا اعلام کند به صورت مجازی پیگیری می‌شود و هنگام بازگشایی دانشگاه‌ها، بقیه‌ی آموزش به صورت حضوری و فشرده ادامه می‌یابد تا بتوانیم به نحو احسن ترم را به پایان برسانیم. طبیعتاً هر زمانی که دانشگاه باز شد از فرصت‌ها برای کلاس‌های عملی و آزمایشگاه‌ها استفاده می‌شود.  

معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی در پایان و در پاسخ به سوالی درباره احتمال تغییر در روند پذیرش دانشجو در سال آینده گفت: حتما در سال تحصیلی آینده پذیرش در دانشگاه آزاد خواهیم داشت. تهدید کرونا را باید به فرصت تبدیل کنیم و راهکارهای جدید را به کار بگیریم. اگر شیوع کرونا تا اواسط اردیبهشت تمام شود روند عادی پی گرفته می‌شود. در صورتی که شیوع این ویروس ادامه داشته باشد در هر زمینه‌ای تصمیمات مناسب گرفته خواهد شد. تلاش دانشگاه آزاد این است که آموزش را به نحو احسن برای دروس تئوری در فضای مجازی ادامه دهد. برای دروس عملی نیز ان‌شا الله بعد از فرصتی که پس از بازگشایی دانشگاه‌ها ایجاد شد برای استفاده جهت پیشبرد کلاس‌های حضوری مانند کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها استفاده خواهد شد.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.