یک بام و دو هوای رئیس جمهور و تلویزیون؛ کیه؟ کیییه؟ من کجام؟ اینجا کجاست؟


چنین گزارش‌هایی توهین به شعور مخاطب است؟ چرا مدام مردم را مقصر جلوه می‌دهید؟ مردم باید چه کنند؟

4/5/2020 3:42:04 PM
کد خبر: 3923

به گزاش سارنا به نقل از عصرایران، اخبار ساعت 14 شبکه یک سیما گزارش‌هایی از شلوغی خیابان‌ها و ترافیک و ... پخش می‌کند، نه فقط تهران بلکه شهرهای مختلف مانند رشت، مشهد، ساری، شیراز، تبریز و ... در هر کدام هم گزارشگر با لحنی ناراضی اعلام می‌کند که دوباره مردم به خیابانها آماده‌اند و این اتفاق به عدم رعایت "فاصله اجتماعی" منجر شده است.

حیدری گوینده اخبار با این جمله ما را هدایت می‌کند به سوی گزارش: «در خونه بمونیم تا روزهای قشنگتری رو کنار عزیزانمون داشته باشیم»

گزارشگر: «خلوتی خیابانها و رعایت فاصله اجتماعی چند وقتی بود امیدوار کننده و موثر شده بود اما دوباره یکی دو روزیست افزایش ترددها در شهر و رفت و آمد خودروها انگار نه انگار که بیماری هست!» بعد هم در ساعت‌های مختلف انواع خبرنگارها از خیابان‌های شلوغ گزارش می‌دهند!»

پرسش این است که آیا تلویزیون یا صدا و سیما واقعا بی خبر است؟ یا خود را به بی خبری زده است؟ در هر 2 حالت باید گفت: وا مصیبتا...

خبر 14

وقتی که ادارات، بانک‌ها ، نهادها و ... تعطیل نیست و هیچ گونه قرنطینه یا محدودیت خاصی اعمال نشده است چطور انتظار دارید مردم در خیابان‌ها نباشند؟ وقتی که همه مجبور به حضور در محل کارشان باشند خوب معلوم است که از خیابان‌ها این اتفاق می‌افتد! آپشن دیگری سراغ دارید؟ طی الارض کنند؟ پرواز کنند؟

هیچ کسی در این دستگاه عریض و طویل صدا و سیما وجود ندارد که بگوید چنین گزارش‌هایی توهین به شعور مخاطب است؟ چرا مدام مردم را مقصر جلوه می‌دهید؟ مگر در 15 روز اول سال خیابان‌ها خلوت نبود؟ اگر کسی مجبور نباشد آیا حاضر است برای خودش و خانواده‌اش خطر ایجاد کند؟ وقتی باید در سرکار حضور پیدا کند انتظار چه چیزی از این مردم دارید؟!

همین امروز صبح شبکه خبر سخنان رئیس جمهور را بصورت زنده پخش کرد و در همین بخش خبری ساعت 14 هم مشروحی از حرفهای حسن روحانی پخش شد که گفت: ساعات کاری ادارات از شنبه 23 فروردین از 7 صبح تا 2 بعدازظهر خواهد بود.[...] اگر بیماری ادامه پیدا کند، این رویه در ماه رمضان ادامه خواهد داشت.[...] کسب و کارهای کم خطر در استان ها از شنبه 23 فروردین از سر گرفته می شود.[...] فعالیت های کم ریسک در استان تهران از شنبه 30 فروردین با رعایت موازین بهداشتی و تحت نظارت دقیق آغاز خواهد شد. [...] از شنبه 23 فروردین صرفاً دو سوم کارمندان ادارات حاضر به خدمت خواهند بود.

اصلا انگار این بخش اخبار ساعت 14 شبکه یک ، بخش حرفهای رئیس جمهور متعلق به یک کشور است و بخش اخبار کرونایی و گزارش‌های شلوغی خیابان‌ها و ... برای مردمان کشور دیگری است؟!

روحانی

مردم باید چه کار کنند؟ هیچ خبری دال بر تعطیلی در کار نیست و زیر فشار و استرس حضور در محل کار هستند، از طرف دیگر صدا و سیمایی است که از این حضور مردم در خیابان‌ها گزارش تولید کرده و آنان را بی احتیاط و حتی غیر مسئولیت پذیر می‌داند! این یک بام و دو هوا را هم باید مردم حل کنند؟

به آقای روحانی باید گفت همین امروز دبیرکل سازمان جهانی بهداشت هشدار داده است کشورهایی‌ که برای بازگشت به حالت عادی و رفع محدودیت‌های اعمال شده به منظور مقابله و کنترل شیوع کرونا شتابزده عمل کنند با رکود اقتصادی "حتی شدیدتر و طولانی‌تر" و تداوم بیشتر شیوع ویروس مواجه خواهند شد.

به صدا وسیما هم باید گفت لطفا همین اخبار بخش ساعت 14 امروز یکشنبه 17 فروردین سال 1399 خودتان را از اول شروع خبر ببینید تا یک کم در جریان اتفاقات قرار گیرید.

کاوه معین فر

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.