آدام شیف: ترامپ در سایه شیوع کرونا در حال انتقام‌جویی است


رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا گفت ترامپ در شرایط بحران ملی شیوع کرونا در حال تلافی‌جویی از کسانی است که در استیضاحش نقش داشتند.

4/5/2020 3:54:02 PM
کد خبر: 3928

به گزارش سارن به نقل از فارس، «آدام شیف» رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا گفت، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور این کشور زیر سایه بحران کرونا در حال انتقام‌جویی از دشمنانش است.

او در مصاحبه با شبکه «ام‌اس‌ان‌بی‌سی» گفت، ترامپ در میانه بحران همه‌گیری ویروس کرونا در حال جمع کردن امتیاز است. همچنان که هزاران نفر در حال قربانی شدن هستند، او به‌دنبال تلافی‌جویی از دشمنان خود است.

شیف گفت این هم یکی دیگر از نشانه‌های «بی‌شخصیت» بودن رئیس‌ جمهور آمریکا است و تهدیدی واقعی برای استقلال سرویس‌های اطلاعاتی این کشور محسوب می‌شود. او در میانه یک بحران ملی در حال «گردن زنی» در جامعه اطلاعاتی آمریکا است.

ترامپ روز جمعه «مایکل اتکینسون» بازرس کل سازمانهای اطلاعاتی آمریکا را برکنار کرد. 

اتکینسون اولین فردی بود که در دولت آمریکا به کنگره درباره افشاگر مکالمه تلفنی ترامپ با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین اطلاع رسانی کرده بود؛ مساله ای که در نهایت منجر به آغاز روند استیضاح وی در مجلس نمایندگان و سنای آمریکا شد.

 شیف در این مصاحبه با دفاع از عملکرد اتکینسون گفت، او کار درست را انجام داد. ترامپ با اخراج او در تلاش است به دیگر بازرسان کل آمریکا بگوید نباید کاری علیه او انجام دهند.

پیش‌تر نیز «گوردون ساندلند» سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا که علیه ترامپ در جریان تحقیقات استیضاح وی در مجلس نمایندگان شهادت داده بود و اظهاراتی تندی مبنی بر سوء استفاده ترامپ از قدرت بیان کرده بود، از سمت خود اخراج شد.

وی همچنین «الکساندر ویندمن» متخصص امور اوکراین در شورای امنیت ملی کاخ سفید را به دلیل شهادت دادن علیه وی در جریان بررسی پرونده استیضاح در مجلس نمایندگان، اخراج کرد.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.