پاسخ باقری‌لنکرانی‌ به روزه‌گرفتن در شرایط کرونایی/ ‌روزه‌داری ‌سبب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود‌


گروه استان‌ها ــ وزیر اسبق بهداشت گفت: ‌‌مطالعات بسیار نشان داده که روزه‌داری با مدل اسلامی یعنی خوردن سحری و افطاری و حذف وعده غذایی ناهار سبب بهبود سیستم ایمنی بدن می‌شود.

4/14/2020 7:36:15 AM
کد خبر: 3990

به گزارش سارنا به نقل از تسنیم، کامران باقری‌لنکرانی در پیامی ویدئویی با اشاره به قرار گرفتن در آستانه ماه مبارک رمضان و شرایط پاندمی کووید19 اظهار داشت: سؤال بسیاری در این شرایط این است که آیا روزه‌داری باعث تضعیف سیستم ایمنی می‌شود یا آن را تقویت می‌کند.

وزیر اسبق بهداشت گفت: در شرایط کنونی غیر از گروهی که به‌دلیل بیماری‌های جسمی امکان روزه ندارند و به‌دلایل مختلف روزه‌داری برایشان خوب نیست که گروه خاص هستند اما مطالعات بسیار نشان داده که روزه‌داری با مدل اسلامی یعنی خوردن سحری و افطاری و حذف وعده غذایی ناهار سبب بهبود سیستم ایمنی بدن می‌شود.

روزه‌داری سبب ارتقای سیستم ایمنی بدن، کاهش عفونت‌ها، کاهش استعداد به سرطان و بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شود و می‌توانیم با بسیاری از بیماری‌ها مقابله کنیم.

وزیر اسبق بهداشت با بیان اینکه از نظر انسان‌شناسی باستان انسان‌ها در طول تاریخ معمولاً غذایشان را به‌صورت منظم نمی‌خوردند، اضافه کرد: این شیوه که 3 وعده منظم خورده شود، به‌جای اینکه موقع گرسنگی غذا بخورند یک اتفاقی جدید در تاریخ بشر است.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.