استاد حوزه علمیه قم: ماه رمضان بهترین فرصت برای بهره‌مندی از دریای رحمت الهی است


استاد حوزه علمیه قم گفت: ماه رمضان ماه رحمت و ریزش رحمت الهی است و خوشا به‌حال افرادی که از این دریای رحمت بهره‌مند می‌شوند.

5/2/2020 8:42:21 AM
کد خبر: 4083

به گزارش سارنا به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌ الله فرحزاد در سخنانی در حرم حضرت معصومه(س) که بدون حضور مردم برگزار شد اظهار داشت: ماه رمضان ماه رحمت و ریزش رحمت الهی است و خوشا به‌حال افرادی که از این دریای رحمت بهره‌مند می‌شوند.

استاد حوزه علمیه قم افزود: از شب نخست ماه رمضان درب‌های رحمت باز می‌شود و تا شب آخر بسته می‌شود که باید از این فرصت در راستای بخشش گناهان خود استفاده کنیم، در این ماه عزیز از خداوند می‌خواهیم هر گرفتاری را کمک کرده و مشکلات همه مردم برطرف شود.

وی با اشاره به حدیثی از رسول خدا(ص) بیان کرد: در ماه رمضان آن قدر ریزش رحمت الهی زیاد است که در هر شب یک میلیون نفر از آتش جهنم آزاد می‌شوند و همچنین شب و روز جمعه هر ساعت یک میلیون نفر و در شب قدر اعلام عفو عمومی می‌شود، در شب آخر این ماه به تعداد کل شب‌های ماه رمضان رحمت عام الهی انجام می‌شود و به تعدادی که شب و روزهای قبل آزاد شده بود نیز از جهنم آزاد می‌شوند.

فرحزاد با تاکید بر اینکه دعای جوشن کبیر دارای فضیلت بسیار زیادی است عنوان کرد: علامه مجلسی تاکید کرد که دعای جوشن کبیر در شب‌های احیا خوانده شود، در این دعا هزار اسم و صفت خدا را صدا می‌زنیم و به عدد انگشتان دست در این دعا اسم غضب آمده و اسامی جمال، زیبایی، غفار و بخشش خداوند بسیار تکرار شده است.

استاد حوزه علمیه قم گفت: خداوند به حضرت داود(ع) فرمود که اگر بندگان فراری که پشت کرده و میانه‌ای با من ندارد اگر بدانند چقدر مشتاق دیدار آنها بوده و انتظار می‌کشم به طرفم بیایند و مشتاق ترک گناه آنها هستم تا لباس آلودگی در آورده و به سوی من خالق بیایند از شدت شوق و محبت من بند بند وجودشان پاره می‌شود.

وی ادامه داد: خداوند خطاب به حضرت داود می‌فرماید این شدت شوق من برای بندگان فراری است و بندگانی که به سمت من می‌آیند و با آنها چه خواهم کرد بماند، باید با خدا آشتی کرده و برگردیم چون خدای بسیار خوبی داریم.

فرحزاد گفت: اگر پدر و مادری 5 اولاد داشته باشند و 4 اولاد حرف شنوی داشته باشند ولی یکی از آنها از خانه بیرون رفته باشد و یا دارای مشکلات است، عمده فکر پدر و مادر درگیر فرزندی است که دارای مشکلات است.

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: خداوند اکرم الکرمین است و یکی از بهترین اسامی خداوند کریم است، امیرالمومنین(ع) فرمودند انسان با کرامت و شرافت کسی است که به هر وعهده‌ای که می‌دهد وفا می‌کند و هر وقت که قدرت داشته باشد نیز می‌بخشد.

وی خاطرنشان کرد: امام سجاد(ع) فرمودند خداوند افرادی که خوش‌بین هستند را می‌بخشد، پیامبر(ص) فرمودند اگر خداوند برای کاری وعده پاداش داد قطعا آن را انجام می‌دهد.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.