اعزام هیات تحقیق چینی به اسراییل برای بررسی مرگ ناگهانی سفیر چین


کمتر از 2 هفته پیش نیز قتل دانشمند جوان چینی در آمریکا خبرساز شده بود. این دانشمند 37 ساله مشغول تحقیق روی ویروس کرونا بوده است.

5/18/2020 3:04:10 PM
کد خبر: 4160

دولت چین هیات تحقیقی برای بررسی مرگ ناگهانی سفیر این کشور در اسراییل می‌فرستد.

به گزارش سارنا به نقل از عصرایران، جسد سفیر چین در اسراییل بامداد دیروز (یکشنبه) در خانه‌اش در شهر "هرتزلیا" در حومه "تل‌آویو" کشف شد.

جسد "دو وی" سفیر 57 ساله چین در اسراییل که 3 ماه پیش به این سمت منصوب شده بود، بامداد یکشنبه در خانه‌اش در هرتزلیا کشف شده است.

"دو وی" در جریان یک نشست خبری در اوکراین/ عکس آرشیوی/ رویترز

اعزام هیات تحقیق چینی به اسراییل برای بررسی مرگ ناگهانی سفیر چین

گمان اولیه این است که او به مرگ طبیعی و در خواب درگذشته است؛ با این حال منابع پلیس در اسراییل گفته‌اند درباره علت مرگ او تحقیق خواهند کرد.

روزنامه هاآرتص اسراییل گزارش داده هیاتی تحقیق از چین به اسراییل خواهند آمد تا درباره علت مرگ سفیر تحقیق کنند. همچنین با این هیات قرار است خانواده سفیر نیز به اسراییل بروند تا جنازه او را به چین بازگردانند.

"دو وی" صاجب همسر و یک فرزند بوده است اما خانواده او همراهش به اسراییل نرفته بودند.

 او پیشتر سفیر چین در اوکراین بود و 3 ماه پیش و هنگام آغاز موج پاندمی کرونا برای ریاست هیات نمایندگی دولت چین در اسراییل به تل‌آویو رفته بود. او هنگام ورود به اسراییل محبور شد از بیم شیوع ویروس کرونا مدت 2 هفته در قرنطینه بماند.

دولت چین نخست اعلام کرده بود بر حسب ظاهر سفیر این کشور بنا به دلایل طبیعی درگذشته است.

وزارت امور خارجه چین در بیانیه دیروز درباره مرگ سفیر خود در اسراییل نوشته است:" شواهد اولیه حاکی است سفیر "دو وی" به طور غیر منتظره و به دلایل طبیعی درگذشته است. اعلام جزئیات (علت مرگ) منتظر بررسی‌های بیشتر است. "

اقامتگاه سفیر چین در هرتزلیا پس از کشف جسد او/ رویترز

اعزام هیات تحقیق چینی به اسراییل برای بررسی مرگ ناگهانی سفیر چین

گفتنی است کمتر از 2 هفته پیش نیز قتل دانشمند جوان چینی که مشغول تحقیق روی بیماری کرونا در آمریکا بود، خبرساز شده بود.

بر اساس اعلام منابع دانشگاه "پتسبورگ" آمریکا این دانشمند چینی جوان به یافته‌های مهمی درباره ویروس کرونا رسیده بود. طبق اعلام منابع پلیس فدرال آمریکا قاتل این دانشمند چینی با او مساله شخصی داشته و پس از قتل این دانشمند، در خودرویش اقدام به خودکشی کرده بود.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.