اعتراضات علیه وحشیگری پلیس به شهرهای کوچک آمریکا رسید


تظاهرات اعتراض‌آمیز علیه وحشیگری پلیس ایالات متحده در پی قتل جرج فلوید شهروند سیاهپوست توسط یک مأمور پلیس سفیدپوست، اکنون به شهرهای کوچک آمریکا رسیده است.

6/8/2020 11:49:56 AM
کد خبر: 4273

به گزارش سارنا به نقل از تسنیم و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کنگره، در شرایطی که اعتراضات علیه قتل جرج فلوید همچنان در شهرهای بزرگ و پرجمعیت آمریکا ادامه دارد، آمارهای روزنامه یواس‌ای تودی نشان می‌دهد تظاهرات اعتراض‌آمیز همه ایالت‌های آمریکا را فراگرفته است.

خبرنگاران یواس‌ای تودی در سراسر آمریکا، گزارش‌هایی را درباره اعتراضات هفته گذشته در شهرهای خود به اشتراک گذاشته‌اند.

تظاهرات‌کنندگان معترض در سراسر شهرهای کوچک آمریکا شعارهایی در مخالفت با نژادپرستی و محکومیت وحشیگری نیروهای پلیس سرداده‌اند.

حدود دو هفته پیش یک افسر سفیدپوست در آمریکا مرد سیاه‌پوست غیرمسلح را در شهر میناپولیس به‌قتل رساند. این مرد سیاه‌پوست حدوداً 40ساله غروب دوشنبه به‌وقت محلی با رفتار خشن پلیس روبه‌رو شد به‌طوری که مأموران پلیس به او دستبند زدند و وی را با صورت روی زمین خواباندند. پلیس مدعی شده که این مرد سیاه‌پوست متهم به جعل اسناد بوده است.

بر اساس ادعای پلیس، این مرد سیاه‌پوست که مشکلات پزشکی داشته است پس از انتقال به یک بیمارستان جان خود را از دست داده‌ است. فیلم‌های منتشرشده از سوی عابران نشان می‌دهد که این مرد سیاه‌پوست با فشار زانوی یک افسر پلیس میناپولیس روبه‌رو شده است و مرتباً فریاد می‌زند: نمی‌توانم نفس بکشم.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.