سردار حاجی‌زاده: تجربیات تحقیقاتی‌مان را به خودروسازان منتقل خواهیم کرد


فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه تجربیات تحقیقاتی‌مان را به خودروسازان منتقل خواهیم کرد، تاکید کرد: در بحث افزایش کیفی، ارزان‌سازی، کاهش مصرف سوخت و بومی‌سازی قطعات باید اقدامات بیش‌تری صورت گیرد.

6/9/2020 9:23:25 AM
کد خبر: 4278

به گزارش سارنا به نقل از فارس، سردار امیرعلی حاجی زاده در نشست با سرپرست و معاونان وزارت صنعت، معدن و تجارت و مدیران عامل صنایع خودروسازی کشور با بیان اینکه دشمنان ما با برنامه، صنعت خودروسازی کشور را تحریم کردند و ما تبعات آن را در سال‌های ۹۷ و ۹۸ با دپوی خودرو‌های ناقص در پارکینگ‌ها مشاهده کردیم، اظهار داشت: اما حرکت خوبی که در وزارت صمت و صنایع خودروسازی برای قطع وابستگی صورت گرفت موجب شد امروز این مشکل را نداریم اگرچه هنوز در بحث کیفی و خلق ایده و تبدیل آن به محصول در صنعت خودروسازی مشکلاتی داریم.

** در زمینه عکس‌های ماهواره‌ای می‌توانیم به بخش معدن کمک کنیم

سردار حاجی زاده با بیان این که هم افزایی و استفاده از داشته‌های یکدیگر موجب خدمت به تولید کشور می‌شود، گفت: در حوزه معدن تجهیزاتی داریم که در بخش اکتشاف کمک خواهد کرد ضمن این که در حوزه توانمندی‌های فضایی و عکس‌های ماهواره‌ای می‌توانیم به بخش معدن کمک کنیم به طور نمونه یکی از سازمان‌ها برای نقشه برداری محدوده‌ای معدنی، ۶ تا ۷ ماه زمان پیش بینی کرده بود که ما با استفاده از امکانات پروازی ۵ تا ۶ روز انجام دادیم.

** تجربیات تحقیقاتی‌مان را به خودروسازان منتقل خواهیم کرد

فرمانده نیروی هوافضای سپاه ادامه داد: در حوزه خودرو اقداماتی انجام شده که رو به جلو بوده و اخیرا تصمیم گیری شد کمیته‌هایی مشترک تشکیل شود از این رو در حوزه خودرو تجربیات خود را در بخش تحقیقات منتقل خواهیم کرد ضمن این که در بحث افزایش کیفی، ارزان سازی، کاهش مصرف سوخت و بومی سازی قطعات باید اقدامات بیشتری صورت گیرد.

 

 

 

** در بعضی موارد نیاز به ورود فیزیکی ما نیست

وی افزود: در حوزه الکتریک و الکترونیک مجموعه ما توانمند است و می‌تواند تجربیات خود را در رفع کاستی‌های موجود ارائه کند البته شاید در بعضی از موارد نیاز به ورود فیزیکی ما نباشد و فقط تجربیات و اطلاعات خود را منتقل کنیم.

سردار حاجی زاده گفت: اگر قطعه ساز، ​ انحصاری شود این شروع فساد و اذیت کردن قطعه ساز خواهد بود ما در تجربه‌های دفاعی خود هیچ وقت کاری نکردیم که تامین کننده و سازنده انحصاری شود.

به گزارش فارس، مخاطبان خبرگزاری فارس با ثبت سوژه‌های متعددی در فارس من تاکنون بارها خواستار ورود سپاه و نیروهای مسلح به صنعت خودروسازی برای جبران کاستی‌های این حوزه شده‌اند که یکی از سوژه‌های ثبت شده تحت عنوان «سپاه برای جبران ضعف صنعت خودروسازی ورود کند» تاکنون به حدود ۲۹ هزار امضا رسیده است.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.