کشورها از خود خشنودی اجتناب کنند؛ شیوع جهانی همه‌گیری رو به وخامت است


مدیرکل سازمان بهداشت جهانی (WHO) اعلام کرد: اگرچه وضعیت شیوع بیماری کووید-19در اروپا رو به بهبود است، اما شیوع این بیماری در جهان رو به وخامت است.

6/9/2020 9:28:46 AM
کد خبر: 4279

مدیرکل سازمان بهداشت جهانی (WHO) اعلام کرد: اگرچه وضعیت شیوع بیماری کووید-19در اروپا رو به بهبود است، اما شیوع این بیماری در جهان رو به وخامت است.

به گزارش چاینا دیلی، رئیس سازمان بهداشت جهانی، تدروس آدهانوم روز گذشته اظهار کرد: بیش از 100هزار مورد ابتلا جدید در چند روز گذشته گزارش‌شده و این میزان در 7 ژوئن بیش از 136هزار مورد بوده که تاکنون این میزان، بیشترین تعداد گزارش‌شده ابتلا به این بیماری در یک روز است.

وی گفت: "در حال حاضر، بیش از 6 ماه است که درگیر این بیماری هستیم، اکنون زمان آن نیست که هیچ کشوری پای خود را از پدال بردارد."

تدروس آدهانوم در یک جلسه توجیهی آنلاین هشدار داد: "تقریبا 7 میلیون مورد ابتلا به کووید-19 به سازمان بهداشت جهانی اعلام‌شده و میزان مرگ‌ومیر نیز 400هزار نفر بوده است."

وی در مورد اوضاع آفریقا تشریح کرد که بیشتر کشورها در حال حاضر در حال افزایش تعداد موارد ابتلا به کووید-19هستند که برخی موارد حاکی از ابتلا در مناطق جدید جغرافیایی است.

رئیس سازمان بهداشت جهانی به خبرنگاران گفت: " همچنین شاهد افزایش تعداد موارد ابتلا به این بیماری در بخش‌هایی از اروپای شرقی و آسیای مرکزی هستیم."

وی به این کشورها یادآوری کرد تا از "خود خشنودی" خودداری کنند ، زیرا اکثر مردم در سطح جهان هنوز مستعد ابتلا به عفونت هستند.

آمار جهانی

طبق اعلام مرکز علم و مهندسی سیستم (CSSE) دانشگاه جانز هاپکینز، مرگ و میر در سراسر جهان در اثر همه‌گیری کروناویروس به بیش از 400هزار نفر رسیده و تعداد مبتلایان نیز از مرز 7 میلیون نفر عبور کرده است.

ایالات‌متحده بیش از دیگر کشورها تحت تاثیر همه‌گیری کروناویروس قرارگرفته و بیش از یک‌میلیون و 95 هزار مورد ابتلا و بیش از 110هزار مرگ و میر تا روز دوشنبه ثبت کرده است.

کشورهایی با بیش از 200هزار مورد ابتلا به این بیماری شامل برزیل، روسیه، انگلیس، هند، اسپانیا و ایتالیا هستند.

روز دوشنبه، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آفریقا اعلام کرد که تعداد موارد تایید شده در سراسر قاره آفریقا به 189هزار و 434 نفر و تعداد مرگ‌ومیرها به 5175 نفر رسیده است.

برزیل

روز دوشنبه، برزیل 679 مرگ و میر و 15654 مورد ابتلا جدید گزارش کرد، علت این افزایش اختلاف‌نظر درباره اطلاعات رسمی کروناویروس این کشور به دلیل ادعای دستکاری آمار بود که توسط یکی از نمایندگان ارشد مجلس اعلام شد.

وزارت بهداشت برزیل آخر هفته گذشته اطلاعات موارد ابتلا و مرگ‌ومیر را از وب‌سایت خود حذف کرده بود و اعلام آمار مرگ و میر را متوقف کرد. این اقدام پس از انتشار دو مجموعه متناقض از اطلاعات انجام شد.

اعدادی که دولت در روز دوشنبه صادر کرده است برابر با آمار دبیران شورای ملی بهداشت (Conass)  است که قبلا گزارش‌شده بود.

بر اساس آمارConass ، در حال حاضر تعداد مرگ‌ومیر بیماران در برزیل 37هزار و 134 نفر است که پس از ایالات‌متحده و انگلیس سومین کشور جهان در این همه‌گیری است. برزیل در روز دوشنبه 707هزار و412 مورد تایید شده اعلام کرد که بعد از ایالات‌متحده در جایگاه دوم قرارگرفته است.

دکتر مایک رایان، کارشناس ارشد موارد اورژانسی سازمان بهداشت جهانی گفت: داده‌های برزیل تاکنون "بسیار دقیق" بوده اما تاکید کرد که روش برزیل برای درک این ویروس و نحوه مدیریت ریسک آن مهم است و WHO امیدوار است که ارتباطات پایدار و شفاف باشد."


 

کوبا

بر اساس داده‌های رسمی، موارد جدید کروناویروس در کوبا به‌طور متوسط کاهش‌یافته است و دوسوم افراد این جزیره سالم هستند.

دوشنبه نهمین روز متوالی بود که هیچ آمار مرگ و میر از این بیماری در کوبا اعلام نشد.

کوبا با 11 میلیون نفر جمعیت، در روز دوشنبه 2200 مورد ابتلای جدید و 83 مورد مرگ و میر گزارش کرده است. بر اساس اطلاعات دانشگاه جان هاپکینز، این میزان 0.73 مرگ در هر 100هزار نفر را بیان می‌کند.

رئیس‌جمهور این کشور گفت: "به‌زودی می‌توانیم به انتهای همه‌گیری رسیده و وارد مرحله بهبودی شویم."

فرانسیسکو دورن، اپیدمیولوژیست ارشد کوبا گفت: تشخیص زودهنگام، بستری شدن در بیمارستان و استفاده از درمان‌های تجربی به کاهش مرگ و میر  کووید-19کمک کرده است.

ایتالیا

ایتالیا 65 مرگ دیگر از کروناویروس را از روز یکشنبه تا دوشنبه به ثبت رسانده و آمار مرگ و میر آن 33هزار و 964 نفر اعلام‌شده است.

مکزیک

دولت مکزیک روز دوشنبه 2999 مورد ابتلا جدید گزارش کرد که بر اساس اطلاعات وزارت بهداشت، کل عفونت‌های تایید شده 120هزار و 102 نفر است.

آمار رسمی کروناویروس این کشور به 14هزار و 53 نفر افزایش یافت. دولت گفته است که تعداد واقعی عفونت‌ها و مرگ و میر ناشی از کووید-19به‌طور قابل‌توجهی بیشتر از موارد تایید شده است.

هلند

انستیتوی ملی بهداشت عمومی و محیط‌زیست هلند (RIVM) روز دوشنبه گفت: مرگ و میر ناشی از کروناویروس در هلند از روز یکشنبه تا دوشنبه سه مورد افزایش‌یافته و تعداد کل آن به 6016 نفر رسیده است.تعداد موارد تایید شده بین 4 و 8 ژوئن با ابتلای جدید 165 نفر به 47هزار 739 افزایش‌یافته است.

بریتانیا

وزارت بهداشت، درمان و مراقبت اجتماعی بریتانیا روز دوشنبه گفت: 55 مرگ دیگر کووید-19 تا روز دوشنبه در انگلیس به ثبت رسیده و شمار تلفات این کشور به 40هزار و 597 نفر رسیده است.

به گزارش سرویس سلامت عمومی (NHS) انگلستان، افزایش روزانه تعداد ابتلا به کروناویروس نسبت به 23 مارس در زمان اجرای طرح خانه‌نشینی کاهش‌یافته است. طبق آمار NHS انگلیس، از روز یکشنبه تا دوشنبه هیچ مرگ‌ومیری ثبت‌نشده است. در اسکاتلند و ایرلند شمالی نیز برای دومین روز متوالی هیچ مرگ‌ومیری اعلام‌نشده است.

وزیر بهداشت انگلیس اعلام کرد: کروناویروس در سراسر این کشور در حال عقب‌نشینی است، اما مردم باید همچنان محتاط باشند.

وی باهدف توقف این بیماری از کارگروه جدید مراقبت اجتماعی خبر داد. همچنین برای یافتن مرکز شیوع در محصلین و معلمان در انگلستان مطالعه جدیدی آغازشده است.

ایالات‌متحده

محققان دانشگاه واشنگتن روز دوشنبه تخمین زدند که 145هزار و 728 نفر ممکن است تا آگوست به دلیل ابتلا به کووید-19 به کام مرگ کشیده شوند.

بر اساس داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط دانشگاه جان هاپکینز و اخبار بلومبرگ ، ابتلا به کروناویروس در ایالات‌متحده از روز یکشنبه تا دوشنبه 1.2 درصد افزایش داشته است.

سه مقام آمریکایی روز دوشنبه به رویترز گفتند: نتایج تحقیق نیروی دریایی ایالات‌متحده در مورد گسترش کروناویروس در ناو هواپیمابر تئودور روزولت نشان داد که حدود 60 درصد از 400 ملوان آزمایش‌شده دارای آنتی‌بادی این ویروس هستند.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.