شیوه جدید انتخابات کرسی‌های بین‌المللی وتاثیر آن برای ورزش ایران


مدیرکل امور بین‌الملل وزارت ورزش تاکید دارد که کرونا و تغییری که در برگزاری انتخابات کرسی‌های بین‌المللی داشته، می‌تواند فرصتی برای ایران جهت افزایش کمی این کرسی‌ها باشد.

6/16/2020 8:13:41 AM
کد خبر: 4327

به گزارش سارنا به نقل از مهر، فرشید طهماسبی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تأثیری که کرونا بر چگونگی برگزاری نشست‌ها در سازمان‌ها و نهادهای بین المللی گذاشته است، گفت: این تأثیر در انتخابات کرسی‌های بین‌المللی ورزش و مقدماتی که برای آنها باید انجام شود هم می‌تواند خود را نشان داده و اتفاقاً نتایج خوبی داشته باشد.

وی تصریح کرد: در این دوران که جهان بحران کرونا را پشت سر می‌گذارد، خیلی از نشست‌ها و رایزنی‌ها در حوزه‌های مختلف به صورت مجازی انجام می‌شود. همین مسئله شیوه انتخابات و کسب کرسی بین المللی ورزش را هم متفاوت کرده است. تغییرات هم به گونه‌ای است که ورزش ایران می‌تواند از آن به نفع خود استفاده کند.

مدیرکل امور بین الملل وزارت ورزش در این رابطه با تاکید بر اینکه کسب کرسی در رشته و نهادهای بین المللی نیازمند رایزنی‌هایی مقدماتی و لازم است، ادامه داد: پیش از این رایزنی‌ها فرد محور بود و لزوم انجام آن رفت و آمد به کشورهای مختلف و دیدار با مقامات بود. انجام این مهم برای ورزش ایران مانند دیگر کشورها مستلزم صرف وقت و هزینه بود در حالی که به خصوص در بخش هزینه ورزش ایران همواره با کمبود و مشکل مواجه بوده است.

طهماسبی تاکید کرد: حالا با مجازی شدن خیلی از ارتباطات، شرایط برای ورزش ایران و برای دستیابی به کرسی‌های بین المللی مهیاتر شده است چراکه می‌توان بدون انجام سفر و صرف هزینه‌های آن‌چنانی برای آن، به صورت مجازی در تمام گردهمایی‌ها حضور داشت و حتی رایزنی‌هایی انجام داد و پیگیر نتایج آن بود.

وی یادآور شد: اگر این رایزنی‌ها امروز و به صورت مستمر و هدفمند انجام شود، می‌توان یکی دو سال بعد نتیجه آن را با کسب کرسی دید.

 زینب حاجی حسینی

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.