فینالیست‌های جایزه ادبی آرتور سی. کلارک ۲۰۲۰ شناخته شدند


با انتشار فهرست نهایی جایزه ادبیات علمی تخیلی آرتور سی کلارک ۶ فینالیست این رقابت در سال ۲۰۲۰ معرفی شدند.

6/20/2020 12:44:55 PM
کد خبر: 4343

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سایت جایزه، لیست کوتاه نامزدهای دریافت سی‌وچهارمین جایزه ادبی آرتور سی. کلارک برای ادبیات علمی تخیلی منتشر شد.

شش اثر علمی تخیلی در این لیست حضور دارند:

«شهری در میان شب» نوشته چارلی جین اندرس چاپ شده توسط تایتان

«جوخه نور» نوشته کامرون هرلی منتشر شده توسط انگری روبات

«خاطره‌ای به نام امپراتوری» نوشته آرکیدی مارتین منتشر شده توسط تور

«جریان قدیمی» نوشته ناموالی سرپل منتشر شده توسط هوگارت

«قفس ارواح» نوشته ادرین چایکوفسکی منتشر شده توسط هد آف زوس

و در نهایت «آخرین فضانورد» نوشته دیوید ولینگتون منتشر شده توسط اوربیت.

تام هانتر مدیر جایزه آرتور سی. کلارک در بیانیه‌ای گفت: «بعد از گوش کردن به صحبت‌های اعضای امسال هیات داوران، دوباره یاد عمق اشتیاق و قدرتی افتادم که می‌تواند جامعه نویسندگان علمی تخیلی ما را متحد کند و چیزی که از نظر من در انتخاب‌های هیات داوران امسال بارز است، حس عشق مشترک برای این ژانر است.»

او اضافه کرد: «در میان آثار انتخاب شده تم‌های موضوعی آشنایی داریم، از نخستین ارتباط و استعمار گرفته تا نابودی جنگ و پایان جهان؛ اما تمام این تم‌ها در حالی مورد استفاده قرار گرفته‌اند که تمرکز روی آینده ژانر علمی تخیلی و همچنین تاریخچه طولانی‌مدت آن بوده است.»

اندرو ام. باتلر رییس هیات داوران هم اضافه کرد: «وقتی این نیم دو جین کتاب را انتخاب کردیم این حس را داشت که انگار واقعاً وسط رمان‌ها حضور داریم. این نخستین ملاقات مجازی ما برای انتخاب لیست کوتاه بود. به نظرم اعضای هیات داوران مجموعه‌ای از رمان‌های فوق‌العاده را انتخاب کرده‌اند. در این وهله هر یک از این شش کتاب می‌تواند برنده باشد.»

اعضای هیات داوران شامل استوارت هاتستون و السدر استوارت از انجمن ادبیات علمی تخیلی بریتانیا، کریس پاک و فرح مندلسان از بنیاد ادبیات علمی تخیلی و رایان درینک‌واتر از فستیوال فیلم علمی تخیلی لندن می‌شوند.

امسال ۱۲۲ عنوان صلاحیت شرکت در رقابت را پیدا کردند که از میان آن‌ها شش عنوان برای لیست کوتاه انتخاب شد. برنده در سپتامبر معرفی می‌شود و تاریخ دقیق اعلام هنوز مشخص نیست.

 

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.