فدراسیون جهانی شطرنج دست به کار شد/ برگزاری المپیاد آنلاین شطرنج


بعد از برگزاری موفق تور یک میلیون دلاری "قهرمان شطرنج جهان"، فدراسیون جهانی تصمیم گرفت مسابقات رسمی شطرنج را با نام "المپیاد آنلاین شطرنج" برگزار کند.

7/1/2020 10:56:12 AM
کد خبر: 4444

بعد از برگزاری موفق تور یک میلیون دلاری "قهرمان شطرنج جهان"، فدراسیون جهانی تصمیم گرفت مسابقات رسمی شطرنج را با نام "المپیاد آنلاین شطرنج" برگزار کند.

به گزارش سارنا به نقل از ایسنا، المپیاد شطرنج مسابقه ای است که هر دو سال با شرکت تیم‌هایی از سراسر دنیا برگزار می‌شود. فدراسیون جهانی شطرنج میزبان این رقابت ها است. با توجه به نگرانی های شیوع ویروس کرونا، فیده (فدراسیون جهانی شطرنج) همزمان با به تعویق افتادن المپیک ۲۰۲۰ توکیو، زمان برگزاری چهل و چهارمین المپیاد جهانی شطرنج که پیش از این قراربود در تابستان ۲۰۲۰ برگزارشود را به تابستان ۲۰۲۱ انتقال داد.
با توجه به شیوع کرونا و لغو اکثر بازی های ورزشی تنها رشته ای که قابلیت برگزاری مسابقات را به صورت آنلاین دارد شطرنج است. از اوایل شروع کرونا این رشته به صورت آنلاین برگزار شد و علاقه مندانی که در خانه بودند می توانستند این مسابقات را به صورت زنده تماشا کنند. 
از آنجا که این مسابقات با استقبال بسیار خوبی همراه بود مگنوس کارلسن، قهرمان بلامنازع جهان تور یک میلیون دلاری به راه انداخت و تمامی قدرت های شطرنج جهان را به این مسابقات دعوت کرد. فدراسیون جهانی پس از موفقیت برگزاری این مسابقات تصمیم گرفت مسابقاتی به نام المپیاد آنلاین شطرنج را برگزار کند. این فدراسیون این مسابقات را رویدادی بزرگ خوانده و از برگزاری آن که به صورت اینترنتی است، اظهار خوشحالی کرده است. 
فدراسیون جهانی اعلام کرده که المپیاد آنلاین شطرنج مسابقاتی در قالب تیم های ملی است. قرار است در هر تیم  شش شطرنج باز با دیگر رقبا مسابقه دهند.

فدراسیون جهانی جزئیات بیشتر در مورد این مسابقات را به فدراسیون های هر کشور ارسال خواهد کرد. ثبت نام از کاندیداها از ۱۴ تیرماه آغاز خواهد شد.
این مسابقات اول مرداد ماه آغاز خواهد شد. حال باید دید فدراسیون جهانی شطرنج برای جلوگیری از قطعی اینترنت بازیکنان که در مسابقات کارلسن هم اتفاق افتاده  و نتایج را به کلی عوض کرده بود چه چاره ای خواهد اندیشید.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.