ملی‌پوش سابق واترپلو: شانس کسب سهمیه برای واترپلو زیاد است


محمد بحیرایی گفت: تیم ملی واترپلوی ایران پتانسیل لازم برای کسب سهمیه المپیک را دارد و تنها باید کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش توجه بیشتری روی این رشته داشته باشند.

7/21/2020 8:13:38 PM
کد خبر: 4539

محمد بحیرایی گفت: تیم ملی واترپلوی ایران پتانسیل لازم برای کسب سهمیه المپیک را دارد و تنها باید کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش توجه بیشتری روی این رشته داشته باشند.

به گزارش سارنا به نقل از ایسنا، ملی‌پوش سابق تیم ملی واترپلو در گفت و گو با ایسنا در خصوص شانس کسب سهمیه المپیک واترپلو اظهار کرد: در این دوره تیم ملی ایران پتانسیل این را دارد که سهمیه المپیک بگیرد و در المپیک نیز خوش بدرخشد. تیم ملی در حال حاضر با این سرمربی که از بهترین‌های دنیاست شانس زیادی برای موفقیت دارد. البته این‌ها بستگی دارد که مسئولان هم این موضوع را قبول کنند و کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش توجه بیشتری روی این تیم داشته باشند. اعضای تیم ملی واترپلو از جان مایه می‌گذارند و مطمئنا به هدف خود خواهند رسید.

بحیرایی گفت: تیم ملی واترپلو به خاطر بی کفایتی مسئولان وقت نتوانست به بازی‌های آسیایی اینچئون اعزام شود، با وجودی که آن زمان تیم ملی مهره های خوبی داشت و مربیانی از کرواسی و روسیه هدایت تیم را به عهده داشتند. بسیاری از نخبه های این رشته به خاطر بی مهری ها این رشته را کنار گذاشتند که اگر بودند در جاکارتا تیم ملی اول می‌شد. خداراشکر تیم ملی در جاکارتا بعد از ۴۴ سال به مقام سوم رسید. کسب این مقام نوید روزهای خوبی را برای واترپلوی ایران می‌دهد.

دروازه‌بان سابق تیم ملی واترپلو گفت: البته ملی‌پوشان بعد از بازی‌های آسیایی هرچند دغدغه سربازی شان حل شد اما جوایزی دریافت نکردند. باید بازیکن از نظر مالی هم دلخوشی داشته باشد. فدراسیون کمک‌های اندکی برای بازیکنان دارد و نمی‌توان بیش از این از فدراسیون توقع داشت چون بودجه آنچنانی ندارد. رییس فدراسیون هم از کاپیتان سابق و خاک خورده این رشته است و از دغدغه‌های ورزشکار باخبر است.

وی در ادامه گفت: با کسب مدال برنز آسیا تصور این بود که اسپانسرهای خوبی جذب این رشته شوند و سطح لیگ بهتر شود. اینکه فقط یک تیم عنوان دار وارد لیگ شود خوب نیست. سرمایه‌گذاری در لیگ واترپلو ایران خیلی کم است. قراردادهای لیگ باید نسبت به سال‌های قبل بیشتر شود. در حال حاضر قرارداد بهترین بازیکن لیگ ۴۰ تا ۵۰ میلیون است. باید بازیکن از نظر مالی ساپورت شود تا دغدغه ای نداشته باشد و سطح لیگ هم بالاتر رود. امیدوارم اسپانسرهای خوبی وارد این رشته شوند.

بحیرایی گفت: شنا هم همانند واترپلو شانس کسب سهمیه المپیک دارد. ولی حس می‌کنم در دانشگاه‌ها زیاد به این رشته توجه نمی‌شود. با وجودی که در مسابقات داخلی دانشگاه‌ها پتانسیل‌های خوبی وجود دارد اما برای مسابقات دانشجویان جهان اعزامی نداریم. فکر می‌کنم با توجه بیشتر مسئولان به این موضوع نتایج بهتری حاصل می‌شود و افتخارات خوبی برای ایران حاصل خواهد شد.

بحیرایی گفت: من ورزش را از ۴ سالگی و با شنا آغاز کردم. بعد از چند سال به عنوان دروازه بان واترپلو انتخاب شدم و در ۱۷ سالگی عضو تیم ملی جوانان شدم. تا سال ۹۵ در تیم ملی بزرگسالان بودم و با تیم ملی به عنوان قهرمانی آسیا رسیدم. در حال حاضر نیز در سوئد مربیگری تیم جوانان را به عهده دارم. در یک دوره نیز در تیمی در سوئد بازی کردم. اکنون هم به خاطر شرایط کرونا نمی‌توانم بروم و دورادور به بازیکنان مشورت می‌دهم. البته قرار بود در این دوره برای لیگ واترپلوی ایران هم مربیگری کنم که نمی‌دانم شرایط چه می‌شود.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.