رئیس جمهور: ایران در زمینه دفاعی هر چه تولید می‌کند بر مبنای استراتژی بازدارندگی است


رئیس جمهور گفت: جمهوری اسلامی در زمینه دفاعی هر چه تولید می‌کند بر مبنای استراتژی بازدارندگی است.

8/20/2020 1:06:49 PM
کد خبر: 4697

به گزارش سارنا به نقل از فارس، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز در مراسم افتتاح طرح های دفاعی کشور گفت: با توجه به اهمیت فعالیت دنیای امروز در تحرکات نظامی پهپادها برای کشف و چه برای عملیات وظیفه مهمی به عهده دارند.

وی ادامه داد: شاید هم مطمئن ترین و ارزان ترین وسیله هوایی که امروز در اختیار داریم همین پهپاد است که در زمینه رهگیری می توانیم از آن استفاده کنیم و هم در زمینه عملیات و بمباران می توانیم از آن استفاده کنیم.

رئیس جمهور اظهار داشت: بنابراین برای ما حائز اهمیت است که وزارت دفاع ما یک بخش از سرمایه گذاری های علمی و فنی در زمینه پهپاد بگذارد و خوشبختانه ما پیشرفت های بسیار خوبی است تا این لحظه داشته‌ایم و امیدواریم بتوانیم قدم‌های بعدی را در زمینه پهپاد برداریم پهپادی که بتواند کاشف باشد برای ما و خود آن هم کشف نشود و رادار گریز باشد و بتواند انواع عملیات دید و تیر را انجام دهد.

وی بیان داشت: برای مردم ما بسیار مهم است که هم در زمین و در هوا ما بتوانیم در زمینه موشکی بازدارنده باشیم و اگر این بازدارندگی آسیب دید بتوانیم در قدرت دفاعی از توانمندی‌های خودمان استفاده کنیم.

رئیس جمهور با تشکر از نامگذاری دو موشک به نام شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس گفت: سردار قاسم سلیمانی به گردن مردم ما و منطقه حق دارند و مجاهدت‌های بسیار بزرگی در طول زندگی از دفاع مقدس تا مبارزه با داعش انجام دادند و امروز این موشک به نامگذاری شده است.

روحانی تصریح کرد: شهید ابومهدی المهندس کار بزرگی را در عراق برای نجات مردم عراق و استقلال آنها انجام دادند و موشک کروزی که به نام او نامگذاری شده است برای ما حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اهمیت ماه ماه محرم الحرام گفت: گرامی میداریم نشر و بیان فرهنگ مولای ما حضرت ابا عبدالله الحسین؛ که این فرهنگ آزادگان، در طول تاریخ بوده است و امروز هم منجی همه ما است.

رئیس جمهور اظهار داشت: برای ما مهم است که در طول ۵ سال گذشته توانستیم از جایگاه بیست و سوم در دنیا در صنعت دفاعی به جایگاه چهاردهم در صنعت دفاعی دست پیدا کنیم و این نشانگر آن است که در طول این سالهای گذشته چه استعداد و تلاش و فداکاری در کنار هم قرار گرفته است تا توانستیم به این رده در زمینه صنعت دفاعی جهان قرار گیریم.

وی همچنین با اشاره به اهمیت تولید موشک های کروز در عصر کنونی گفت که متخصصان و دانشمندان ما باید بخشی از توانشان را روی تولید و ارتقاء موشکهای کروز دریایی، زمینی و هوایی متمرکز کنند.

 روحانی اظهارداشت: اینکه در بخش ارتقاء موشکهای کروز دریایی موفق شده ایم طی یک دوره یکسال و نیم،  برد این موشکها را از 300 کیلومتر به یکهزار کیلومتر ارتقاء دهیم نشان می دهد که کشور در مسیر تولید و خودکفایی در این عرصه قرار گرفته است.

رئیس جمهور با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر دست یافتنی بودن آنچه که می خواهیم، گفت: رسیدن به این دستاوردها و قرار گرفتن درمسیر تولید و خودکفایی بیانگر آن نکته ای است که رهبری معظم انقلاب همیشه بر آن تأکید می‌کردند که ما می‌توانیم و آنچه می‌خواهیم و خواست ما است، دست یافتنی است حال ممکن است زودتر و یا دیرتر برسیم و یکی ممکن است زحمت کمتر و یکی زحمت بیشتر بخواهد.

روحانی افزود: اینکه در کمتر از دو سال برد موشک های راهبردی دریایی کشور سه برابر افزایش یافته بسیار برای ما اهمیت دارد و این روند را باید در موشک‌های کروز زمین پایه و هوایی هم ادامه دهیم.

رئیس جمهور همچنین با تاکید بر اینکه آسمان ایران اسلامی باید آسمان امنی باشد، گفت: در این زمینه کارهای بزرگی انجام گرفته است و ما باید راداری داشته باشیم که با توجه به فناوری های پرنده های رادارگریز، چیزی از دید آن رادار مخفی نماند تا بتوانیم همه توانمان را برای برخورد با آنها بکار بگیریم.

رئیس قوه مجریه بیان داشت: افتتاح های امروز نشان داد که ما در زمینه سلاح های راهبردی و بازدارنده و پدافندی تلاش می‌کنیم قدم به قدم با صنعت دنیا در حال پیشرفت هستیم.  ما باور ۳۷۳ را پارسال رونمایی کردیم و قبل از آن با سامانه ۱۵ خرداد توانستیم پهپاد آمریکایی را بزنیم.

وی با تاکید بر اینکه موشک‌های کروز برای ما بسیار مهم است، خاطر نشان کرد: باید بتوانیم با تکنولوژی که در رادارها بکار می بریم پرنده های رادار گریز را شناسایی و با آن‌ها برخورد کنیم.  

روحانی تاکید کرد: جمهوری اسلامی در زمینه دفاعی هر چه تولید، تحقیق و تلاش می‌کند بر مبنای استراتژی بازدارندگی و دفاعی است. ما استراتژی تهاجم نداریم، ما نمی‌خواهیم جایی را اشغال و به ملتی صدمه بزنیم. همسایگان ما باید مطمئن باشند قدرت دفاعی ما به نفع آن‌ها است. ما از قدرت دفاعیمان به نفع دوستانمان استفاده خواهیم کرد. ما هیچگاه در تاریخ و به ویژه پس از انقلاب آغازگر جنگ نبوده‌ایم. 

رئیس جمهور افزود: ما همواره دفاع کردیم در حالی که در منطقه‌ای بودیم که به کویت، عراق و افغانستان که همسایگان ما هستند، حمله شد و هشت سال هم به ما حمله شد. علی رغم اینهمه تحولات هیچگاه تصمیممان را عوض نکردیم که راهبرد ما راهبرد بازدارنده دفاعی باشد. 

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.