قالیباف: مردم خوزستان حس محرومیت و تبعیض دارند/ دِین‌مان را ادا خواهیم کرد


رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دِین خود را به مردم خوزستان ادا خواهیم کرد؛ مردمی که حس محرومیت و تبعیض دارند زیرا با وجود ظرفیت‌های عظیمی مانند صنایع، معادن، کشاورزی و بنادر اما با چالش‌های جدی روبرو هستند.

9/2/2020 7:28:15 AM
کد خبر: 4739

به گزارش سارنا به نقل از فارس، محمد باقر قالیباف سه شنبه شب در حاشیه بازدید از مناطق محروم شهرستان بندرماهشهر در محل فرمانداری این شهرستان، اظهار کرد: سفر استانی به خوزستان، یکی از مهمترین برنامه های مجلس بود چرا که ما رزمندگان، دوران جوانی خود را در بین مردم عزیز این استان بودیم و مشاهده کردیم با هر سلیقه و اعتقاد خود پای حفظ نظام مقدس اسلامی بودند.

وی افزود: کار خود را از اینجا شروع کردیم که دین خود را به مردم شهیدپرور خوزستان ادا کنیم، مردم خوزستان حس محرومیت و تبعیض دارند؛ البته که درست است چرا که با وجود پتاسیل های عظیمی مانند صنایع، معادن،کشاورزی و بنادر و ۵ میلیون جمعیت استان اما مردم با چالش های جدی رو به رو هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طبق گفته های مردم در برخی شهرستان ها  از وضعیت معیشت، اشتغال، فاضلاب و فرسودگی شهرها شنیدیم، بدون شک با رویکرد ستادی که در مجلس در نظر گرفته شده است و با حضور میدانی برای حل مشکلات گام‌های موثری برمی‌داریم.

وی اضافه کرد: قطعا قصد ما از این بازدیدها مچ گیری نیست بلکه پیگیری مشکلات است؛ در زمینه هایی که هماهنگی، پیگیری و یا قانون گذاری نیاز است، ورود می‌کنیم.

قالیباف تاکید کرد: ذی‌نفع قانونی مملکت ما مردم هستند و ما نمایندگان آنها در مجلس هستیم، از این رو شنیدن حرف مردم از نزدیک، دو مزیت دارد؛ اینکه بدون واسطه در جریان قرار می‌گیریم و بحث شفاف سازی را با کمک مردم و پیشاهنگی جوانان بهتر خواهیم داشتیم، چراکه طبق گفته ها بودجه موجود است اما در نحوه توزیع اشکالاتی وجود دارد.

وی یادآور شد: ما می توانیم با کمک همدیگر مشکلات را از سر راه برداریم، مردم نیز در صحنه این کار حضور داشته باشند، ما نیز در مجلس به دنبال سوق دادن مردم به این سمت هستیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امروز در صحبت هایی با مردم خرمشهر و آبادان در حوزه های مختلف از جمله تجاری، ملموس است که تصمیمات تهران با رویکرد حل مشکل، چگونه عوارضی را در شهرستان‌ها برجای گذاشته است و این ایراد همان تصمیم گیری تنها در مرکز هست و نیازهای مردم شهرستان ها مورد توجه قرار نگرفته است.

وی اضافه کرد: معیشت، اشتغال و آب و فاضلاب به ویژه در روستاها از مهم ترین مشکلات است که امیدوارم با توجه به پیگیری و اهتمام جدی این تبعیض را کاهش بدهیم؛ فرصت تجارت، کشاورزی و فولاد در شهرستان هایی مانند شادگان وجود دارد که نادیده گرفته شده است.

وی با بیان اینکه بعد از گذشت ۳۰ سال از دفاع مقدس وضعیت موجود زیبنده نیست، گفت: در برنامه هفتم توسعه، اولویت با استان‌های مانند استان خوزستان است که بتوان از ظرفیت ها به بهترین نحو ممکن استفاده شود؛ در روزهای آینده این سفر به ابعاد دیگر مسائل خوزستان خواهیم پرداخت و امیدوارم در نهایت روز جمعه جمع بندی خوبی داشته باشیم‌.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.