بانک جهانی:

نیمی از مردم جهان با کمتر از 5.5 دلاردر روز زندگی می‌کنند


بانک جهانی اعلام کرد: علیرغم اقدامات انجام شده در راستای کاهش نرخ فقر در جهان همچنان تعداد افراد فقیر در کشورهای مختلف به میزان غیرقابل قبولی بالاست.

10/21/2018 3:04:47 PM
کد خبر: 48

به گزارش سارنا به نقل از فارس و به  نقل از راشاتودی، بانک جهانی طی گزارشی اعلام کرد علیرغم اقدامات انجام شده در سطح بین‌الملل برای کاهش میزان فقر مطلق اما تعداد افراد فقیر در جهان هنوز به شکل غیرقابل قبولی بالاست.

در این گزارش آمده است میلیاردها نفر در جهان هنوز نمی‌توانند نیازهای اولیه خود را فراهم کنند.

گزارش بانک جهانی می‌افزاید: حدود نیمی از مردم جهان با درآمدی کمتر از 5.5 دلار در روز زندگی می‌کنند و نسبت افراد فقیر در جوامع ثروتمند نیز در حال افزایش است.

بانک جهانی می‌افزاید: تعداد افراد فقیر در جهان بین سال‌های 2013 تا 2015 برابر 68 میلیون نفر کاهش یافته که معادل جمعیت تایلند یا انگلیس است.

تحقیقات این بانک نشان می‌دهد که تعداد فقرای جهان که با درآمد زیر 5.5 دلار زندگی می‌کنند از 67 درصد در سال 1990 به 46 درصد در سال 2015 کاهش یافته است.

بانک جهانی ماه گذشته میلادی گزارش داد فقر مطلق در جهان به 10 درصد کل جمعیت در سال 2015 کاهش یافته است.

تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که نتایج مثبت رشد اقتصاد جهانی به شکل نابرابری در مناطق مختلف جهان و کشورها توزیع شده است و به همین دلیل است که عملا مردم صحرای آفریقا نتوانسته‌اند از این مسئله منفعت برده و 84.5 درصد آنها همچنان با کمتر از 5.5 دلار در روز زندگی می‌کنند.

بانک جهانی می‌گوید: روند امروز حاکی از آن است که شاید شاهد رسیدن به هدف رساندن فقر مطلق به زیر 3 درصد جمعیت جهان تا سال 2030 باشیم.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.