شجاعی طباطبایی: حیف است که آثار گنجینه حوزه هنری در آرشیو بماند


مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری می‌گوید که در حوزه هنر دفاع مقدس شاهد اتفاقات خوبی نظیر احداث موزه‌های دفاع مقدس در شهرهای مختلف کشور بوده‌ایم.

9/23/2020 11:08:42 AM
کد خبر: 4917

به گزارش سارنا به نقل از تسنیم، سیدمسعود شجاعی طباطبایی هنرمند کارتونیست و کاریکاتوریست کشور ضمن ارزیابی وضعیت هنر دفاع مقدس گفت: خوشبختانه طی چهل سال گذشته در حوزه هنر دفاع مقدس اتفاقات بسیار خوبی را شاهد بوده‌ایم که ازجمله آن می‌توان به شکل‌گیری موزه‌های دفاع مقدس در بسیاری از شهرهای کشور اشاره کرد.

وی ادامه داد: برای مثال، دوستان ما در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یکی از بهترین موزه‌های دفاع مقدس را در همدان طراحی و راه‌اندازی کرده‌اند که با استانداردهای بین‌المللی طراحی موزه‌ها فاصله چندانی ندارد.

شجاعی طباطبایی افزود: در تهران نیز باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را داریم که در نوع خود یکی از بهترین‌ها است و سینمای پانورامای آن یکی از اتفاقات شاخص این حوزه است؛ همچنین در کرمان و بسیاری از شهرهای دیگر کشور نیز موزه‌های متعدد دیگری را به منظور پاسداشت دوران دفاع مقدس راه‌اندازی کرده‌ایم.

وی یادآور شد: موزه‌های دفاع مقدس می‌توانند بستر مناسبی برای ارتباط مؤثر هنر دفاع مقدس و هنرمندان آن با آحاد مردم خصوصاً جوانان باشند.

حوزه هنری , هفته دفاع مقدس , دفاع مقدس , هنرهای تجسمی , سیدمسعود شجاعی طباطبایی ,

این کاریکاتوریست اضافه کرد: اکنون در یک رویارویی نابرابر با رسانه‌‎‌های معاند قرار داریم؛ این رسانه‌ها به دنبال اینند که شرایط کشور را به گونه‌ا‌ی جلوه دهند که جای جلاد و شهید عوض شود و این شرایط وظیفه ما را دوچندان می‌کند؛ خوشبختانه مبتنی بر فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند "امروزه زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست"، عزیزان ما در این حوزه بسیار فعال هستند.

مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری بیان کرد: اکنون طرح جدیدی که به مناسبت هفته دفاع مقدس به عنوان دیوارنگاره میدان ولی‌عصر(عج) رونمایی شده، اثر هنری شایسته‌ای است که توسط هنرمند توانمند مشهدی؛ سیدمحمدرضا میری نقاشی شده است؛ این هنرمند به اتفاق دوستانش جریان هنری بسیار مؤثری را در مشهد راه‌اندازی کرده است؛ یا هنرمند دیگرمان؛ احمد منصوب که حالا دیگر ما او را به عنوان نقاش شهدا می‌شناسیم؛ اینها تنها تعدادی از چهره‌های فاخر، جوان و انقلابی ما هستند که به هنر دفاع مقدس نگاه ویژه‌ای دارند.

وی تصریح کرد: باید شرایطی را مهیا کنیم تا هنر دفاع مقدس آنطور که بایسته و شایسته است، به نمایش درآید. ما گنجینه‌ای از بهترین آثار هنری انقلاب و دفاع مقدس را در حوزه هنری داریم که امیدواریم شرایط به شکلی رقم بخورد که شاهد برپایی موزه هنرهای انقلاب و دفاع مقدس در حوزه هنری باشیم.

حوزه هنری , هفته دفاع مقدس , دفاع مقدس , هنرهای تجسمی , سیدمسعود شجاعی طباطبایی ,

شجاعی طباطبایی مطرح کرد: ما در حوزه هنری سی مرکز استان داریم که در ارتباط با مفاهیم انقلاب و دفاع مقدس کارهای ارزنده‌ای را انجام داده‌اند و هم‌اکنون نیز در حال خلق اثر هستند. امیدوارم بتوانیم دینی که نسبت به رزمندگان اسلام و خون شهدا داریم را به شایستگی ادا کنیم.

وی یادآور شد: در دوره قبلی مدیریت حوزه، طرحی را برای نمایش آثار گنجینه حوزه هنری ارائه کرده‌ایم و اکنون نیز پیگیر اجرای آن هستیم؛ حیف است که آثار گنجینه حوزه هنری در آرشیو بماند و امیدواریم در دوره جدید آثار گنجینه که اکنون در آرشیو خاک می‌خورند، به شکلی مطلوب و مناسب به نمایش درآیند.

وی در پایان با اشاره به رویکرد حوزه هنری در دوران جدید گفت: احساسم این است که با حضور آقای دادمان در مسند مدیریت حوزه، شاهد جوان‌گرایی در بخش‌های مختلف باشیم.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.