قالیباف: ناکارآمدی ۷ ساله را به مجلس تازه کار ‌نسبت می‌دهند / هرگز به حاشیه نخواهیم رفت / مردم را از اقتصاد حذف کرده‌اند


گروه استان‌ها ـ رئیس مجلس گفت: ناکارآمدی ۷ ساله را به مجلسی که چهار ماه است کار خود را آغاز کرده نسبت می‌دهند. می‌گویند مجلس سه ماه است آمده و قیمت دلار دو برابر شد.

10/2/2020 8:13:12 PM
کد خبر: 4965

به گزارش سارنا به نقل از تسنیم، محمدباقر قالیباف عصر امروز در یاوداره شهدای هادی‌شهر مازندران با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: 32 سال پیش در همین روستا در خدمت مردم بودم و دو افتخار خدمت در لشکر 25 کربلا مازندران داشتم. امروز به یاد همان زمان به اینجا آمدم. من از مازندران در دوران دفاع مقدس از قله‌های سر به فلک کشیده شمال غرب تا رودخانه خروشان اروند همرزم و همسنگران عزیز مازندرانی در دوران دفاع مقدس داشتم.

وی با بیان اینکه محبت این مردم و صفا و صمیمیت مردم مازندران را دیدم و همان علاقه امروز من را با افتخار به این جمع آورده است، افزود: جای در جبهه وجود ندارد که پای مردم مازندران به آنجا نرسیده باشد و خون جوانان این استان در آنجا نریخته باشد.

رئیس مجلس با بیان اینکه مردم مازندران همیشه در دفاع از انقلاب اسلامی ایران به خوبی درخشیدند، همه این شکوه و عظمتی که در دوران دفاع مقدس دیده‌ایم نقش مردم در این بخش حقیقت شکوه‌آفرین و افتخارآفرین بوده است، تاکید کرد: دشمن با شروع جنگ به دنبال ساقط کردن کشور بوده ولی نه تنها که هیچ یک از این خواسته‌ها تحقق پیدا نکرده بلکه امروز وضعیت حزب بعث و صدام را ببنید و عظمت انقلاب اسلامی به برکت مجاهدت، ایمان راسخ ملت اتفاق افتاده است.

قالیباف با بیان اینکه دشمنان قصد داشتند نظام را ساقط کنند، تصریح کرد: این مردم بودند که در این سال‌ها هر تهدیدی را به فرصت تبدیل کردند، امام امت به ما آموخت که اگر ایمان و باور به سنت‌های الهی داشته باشید و مردم‌مدار باشید و از ظرفیت مردم در صحنه‌ها استفاده کنید و در کنار آن اراده مسئولان قوی باشد، هیچ قدرتی توان مقابله با این ملت رشید و مجاهد را نخواهد داشت. اگر ما خداباوری و مردم‌باوری که اساس پیروزی انقلاب است را در دستور کار داشته باشیم، موفقیت از آن ما است.

رئیس مجلس با بیان اینکه افتخارات مردم مازندران و شجاعت آنها در زمان دفاع مقدس کم نظیر بود، افزود: پس از سال‌های دفاع مقدس نیز شهید سلیمانی هرگاه برایم از خانطومان سخن می‌گفت از رشادت پرافتخار دلاوران مازندرانی تعریف می‌کرد.

وی با بیان اینکه با تکیه بر فرهنگ دفاع مقدس ‌‌پیچیده‌ترین امکانات نظامی و دفاعی کشور را تولید می‌کنیم، ادامه داد: تمام قطعات موشک کروز را می‌سازیم ولی خودروها را به بهانۀ ناتوانی در تأمین موتور برف پاک کن شیشۀ جلوی ماشین و سایر قطعات ساده انبار می‌کنند. یک طرف منطق مردم‌باوری و خداباوری حاکم است و در طرف دیگر منفعت‌طلبی‌های همراه با خودباختگی. باور کنیم که خدای دفاع و امنیت، خدای اقتصاد هم هست.

قالیباف با بیان اینکه ‌امروز توفیق خدمت در مجلس شورای اسلامی را به عنوان نماینده مردم پیدا کردیم و با همه وجود مشکلات مردم را درک می‌کنیم، اظهار داشت: ‌فشار اقتصادی نه در بین طبقه مستضعف حتی طبقه متوسط و کارگر و کارمندی که کار می‌کنند، وجود دارد، با همه وجود این مشکلات را حس می‌کنیم که اگر دو فردی دو سال قبل با حقوق یک ماهش دو تا سکه می‌توانست بخرد امروز با حقوق پنج ماهش هم نمی‌تواند خریداری کند و این یعنی ضعف در حوزه پولی ملی کشور است.

وی با بیان اینکه متوجه مشکلات اقتصادی مردم هستیم، اضافه کرد: امروز وقتی با یک کشاورز صحبت می‌کردم برنجش را کیلویی 21 هزار تومان نمی‌خریدند اما واسطه‌ها با قیمت گزاف می‌فروشند و همین کشاورز برای کاشت محصول خودش باید دو برابر هزینه کند، مگر یک کشاورز چقدر توان دارد که کار کند؟ به شما اطمینان می‌دهم که کشور ظرفیت حل مشکل را دارد، البته در مجلس شورای اسلامی، مسئول اجرایی کشور نیستیم و طبق قانون حق دخالت در امور اجرایی را نداریم، ما قوه مقننه هستیم و وظیفه ما قانون‌گذاری و نظارت بر اجرای دقیق قانون است، به مردم قول می‌دهم که ‌بر سیاست‌گذاری درست توسط قوه مقننه و قوه مجریه و نهادهای غیردولتی و بخش‌های که موظفند قانون را رعایت کنند، نظارت کامل داریم.

رئیس مجلس با تاکید بر اینکه فقط به مردم بدهکاریم و باید به مردم پاسخگو باشیم، خاطرنشان کرد: مسئول قوه مجریه و دولت باید ارزش پول ملی را حفظ کند، حفظ ارزش پول ملی وظیفه دولت است.به مردم اطمینان می‌دهیم که در مجلس هرگز به حاشیه نخواهیم رفت و در برنامه هفتم توسعه، برنامه تحول و ثبات در اقتصاد کشور را اجرا خواهیم کرد.

قالیباف با بیان اینکه حفظ ارزش پول ملی وظیفۀ مسئول قوۀ مجریه است، گفت: ناکارآمدی 7 ساله را به مجلسی که چهار ماه است کار خود را آغاز کرده نسبت می‌دهند. می‌گویند مجلس سه ماه است آمده و قیمت دلار دو برابر شد. ناکارآمدی 7 ساله را به مجلسی که چهار ماه کار خود را آغاز کرده نسبت می‌دهند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بخش مهمی از مشکلات کشور ما سوء‌مدیریت در استفاده از منابع است، گفت: مردم را از اقتصاد حذف کرده‌ایم و تصدی‌گری می‌کنیم. این وضعیت محکوم به فساد است.‌ امروز وضعیت معیشت و اقتصاد بیشتر طبقات جامعه دچار مشکل شده است، ‌این یعنی ضعف پول ملی ما.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ‌طرح تحول و ثبات کشور را پیگیری می‌کنیم، چرا معتقدیم امروز بخش عمده از مشکلات ما سوء‌تدبیر و بی‌مدیریتی است، گفت:  امروز بخش اعظمی از اقتصاد ‌دولتی است که محکوم به فساد و از بین رفتن سرمایه‌ها‌ست و جاهای که خصوصی‌سازی شده خاصه‌سازی شده است؛ امروز ‌نیازمند فرهنگ شهدا هستیم و باید وقت و تلاش بگذاریم و نخبگان را به میدان بیاوریم و به جوانان فرصت دهیم.

قالیباف با بیان اینکه در 4 ماه گذشته تصمیمات مهمی در بخش مسکن گرفته شده است، تصریح کرد: در اقدام درازمدت بحث تولید و جهش ساخت مسکن را پیگیری می‌کنیم، در کشور سالی یک‌میلیون مسکن نیازمندیم، امروز کارمند و کارگر اصلا باور ندارند که داری مسکن می‌توانند، بشوند.‌ در حال حاضر کمتر 500 هزار مسکن در کشور ساخته می‌شود که باید تلاش کنیم که زمینه ساخت خانه‌های ارزان‌قیمت را فراهم کنیم.

رئیس مجلس با بیان اینکه در  تامین کالاهای اساسی به‌دنبال این هستیم که بتوانیم در طول سال کالا را به صورت کالابرگ الکترونیکی برای خانواده‌های در اولویت واگذار کنیم، گفت: ‌مصمم هستیم که در بودجه سال 1400 و برنامه پنج ساله هفتم توسعه کشور مجلس به گونه‌ای عمل کند که در قانون‌گذاری برای دولت سیزدهم ثبات اقتصادی را به همراه داشته باشیم.

قالیباف با بیان اینکه مجلس یازدهم ‌به وظایفش عمل می‌کند و در همین مدت کمتر از یک‌سال فرصت دولت دوازدهم برای کمک به دولت از هیچ موضوعی مضیقه نمی‌کند، تصریح کرد: ‌هر کاری که از دست مجلس برای گره‌گشایی از مردم بربیاد انجام خواهد داد و ‌به دنبال کمک به دولت هستیم. هر چند ‌برخی‌ها به دنبال تشتت در مدیریت هستند اما حق نظارت وظیفه مجلس است و در این مسیر حرکت می‌کنیم.

 

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.