مناطق آزاد به تهدیدی برای تولید داخلی تبدیل شده‌اند


یک نماینده مجلس گفت: ایجاد مناطق آزاد علیرغم اینکه تهدیدی برای تولید ملی است، به وعده انتخاباتی نمایندگان مجلس تبدیل شده است.

10/11/2020 9:24:28 AM
کد خبر: 5053

به گزارش سارنا به نقل از مهر، محمد حسن آصفری، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره طرح افزایش تعداد مناطق آزاد در کشور، اظهار داشت: افزایش مناطق آزاد امروز متأسفانه به یک کار تبلیغاتی برای دولت و نمایندگان مجلس تبدیل شده است.

وی افزود: امروزه شاهد آن هستیم که مناطق آزاد از هدف اصلی خود که تسهیل امر صادرات بود فاصله گرفته‌اند و به مکانی جهت واردات تبدیل شده‌اند.

آصفری با بیان اینکه مناطق آزاد محلی برای افزایش واردات است، گفت: قرار بود در مناطق آزاد طوری عمل شود که صادرات در بخش‌های مختلف صنعتی، کشاورزی و بخش‌های دیگر تسهیل شود ولی امروز شاهد آن هستیم که کالاهای بنجل از همین مناطق آزاد وارد کشور می‌شوند و یک مسابقه وارداتی در این مناطق صورت گرفته است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه امروز بخشی از آسیب‌های تولیدکننده‌های کشور از همین مناطق آزاد است و به تهدیدی برای تولید داخلی تبدیل شده اند، افزود: تعداد مناطق آزاد کشور چین با آن همه گستردگی، یک سوم مناطق آزاد ایران هم نمی‌شود. افزایش تعداد مناطق آزاد به تولیدکننده و به صادرکننده‌های کشور ما آسیب میزند.

آصفری تصریح کرد: طرحی را در مجلس ارائه دادیم که امیدواریم بعد از تعطیلات مورد رسیدگی قرار گیرد؛ براساس این طرح، مناطق آزاد به همان اندازه که کالا وارد می‌کنند، به همان اندازه باید صادرات کالا داشته باشند.

وی تاکید کرد: مخالفت شورای نگهبان با افزایش تعداد مناطق آزاد منطقی و درست است. افزایش مناطق آزاد جز منفعت تبلیغاتی برای نمایندگان مجلس هیچ خروجی‌ای ندارد.

سمیه رسولی

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.